יסודות המשפט העבודה דנה בהגדרות מושגים בסיסיים בעולם המשפט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3271
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

עבדוה בנושא יסודות המשפט בישראל מטרות המשפט  למשפט יש מטרה אחת מרכזית.
באופן כללי אנו יכולים לומר שלמשפט יש מטרת על והיא להתמודד על חוסר הסדר והפרת החוק שנמצאים אצל כל אחד מאיתנו זאת אומרת שהחברה המציאה את המשפט על מנת להגן על עצמה. כי בלי המשפט רק החזקים והאלימים היו שורדים ולכן המטרה המרכזית של המשפט היא להגן על החלש מפני כוחו של החזק במקומות שבהם צריך לתת הגנה לחלש.
אבל מעבר לכך אנו רואים שלמשפט יש מטרות נוספות כגון הכוונת התנהגות (חינוך) וזאת אחת הפונקציות המרכזיות של המשפט –  החוק משמש מעין תמרור והחוק מגדיר לנו איזה דברים מותר לנו לעשות ומה אסור לנו לעשות.ישנם הרבה חוקים שמכוונים התנהגות כגון חוק העונשין שקובע איזה מעשים אסור לי לעשות שאחרת אני אחשב עבריין.חוק העונשין עוסק בהכוונת התנהגות במישור הפלילי, או פקודת הנזיקין בעוסקת בהכוונת התנהגות במישור האזרחי.
מתן כלים להסדרים בין פרטים וזה רוב רוב של הדין האזרחי במדינה, ישנם גם מספר חוקים רבים לא בהתנהגות אלה אלה איך אנשים צריכים להתנהג אלה תפקידם לספק לאזרחים כלים כידי להשיג את המטרות שלהם. לדוגמה לנגר יש מסור למשפטן יש את חוק החוזין שבעזרתו הוא יכול ליצור חוזה הוא לא אומר לי איך להתנהג תעשה את זה כך וכך החוקים הנ"ל נותנים כלי כידי להגישם את הרצונות בתוך החברה.דוגמה 2 חוק הירושה שנותן כלים לעשות צוואות.
חלוקה מחדש והספקת שירותים פונקצייה שקיימת בכל שיטת משפט באמצעות הפונ' הנ"ל שמתבצעת בעמצאות מערכת המיסים המדינה לוקחת את כספים שנמצאים בתוך המדינה (אצל האזרחים) ומחלקת אותו מחדש.כמו כן באמצעות מנגנון המיסוי המדינה גם תספק שירותים לאזרחים שלה:
חינוך ,בראית,בטחון וכו…
יישוב סכסוכים לא מוסדרים : אילו כל אותם מקרים שסיכסוך מגיעה לבית המשפט …