ניתוח עסקי ותכנית אסטרטגית- חברת טבע (ציון 100)

תקציר העבודה

                                                                 ינואר          2011
תוכן עניינים
רקע – טבע 4
חזון, ייעוד ומטרות טבע. 6
מטרות העל. 7
ניתוח של בעלי העניין – Stakeholders     8
הארגון ובעלי העיניין 11
ניתוח סביבת המאקרו – ניתוח PEST  14
מודל 5 הכוחות של פורטר. 20 מודל מחזור חיי הענף  28
ניתוח SWOT  30 ניתוח סביבה פנימית – פרופיל עסקי של החברה.. 34
מבנה ארגוני  35
ניתוח תרבות ארגונית קיימת עפ"י מודל 7 המימדים  37
מודל שרשרת הערך. 40 ניתוח משאבים מוחשיים ולא מוחשיים.. 42
דיון חלופות אסטרטגיות   44
אסטרטגיות תחרותיות.. 45
בידול. 45
סל מוצרים רחב 48
רמת שירות.. 49
טבלאות פישביין לאסטרטגיות תחרותיות.. 50 אסטרטגיות צמיחה עפ"י מודל אנסוף. 51
העמקת שוק. 52
פיתוח מוצרים.. 53
פיתוח שווקים.. 56
הגוונה.. 58
טבלאות פישביין לאסטרטגיות צמיחה.. 60 אסטרטגיית על. 61
יעדים לטווח  קצר וארוך. 63
מיסוד האסטרטגיה.. 64
שינויים מוצעים במבנה הארגוני 64
שינויים מוצעים בתרבות הארגונית.. 65
בקרה והערכה.. 66
ביבליוגרפיה.. 67
תקציר העבודה:
בעבודה זו ערכנו ניתוח מעמיק לחברה לאחר שחקרנו באופן מעמיק את התנהלות החברה ובצענו ראיונות עם מנהלים אשר עובדים בה.
ראשי הפרקים של העבודה כוללים: רקע, חזון, מטרות על, ניתוח בעלי העניין stakeholders הארגון ובעלי העניין, ניתוח סביבת המאקרו (pestel,5 הכוחות של פורטר, מחזור חיי הענף, swot), ניתוח סביבה פנימית- פרופיל עסקי של החברה, מבנה ארגוני מעודכן, ניתוח תרבות ארגונית עפ"י מודל 7 המימדים, שרשרת הערך, ניתוח משאבים מוחשיים ולא מוחשיים, דיון חלופות אסטרטגיות, אסטרטגיות תחרותיות, בידול, סל מוצרים רחב, רמת שירות, טבלאות פישביין לאסטרטגיות תחרותיות וצמיחה, אסטרטגיות צמיחה עפ"י מודל אנסוף, העמקת שוק, פיתוח מוצרים, פיתוח שווקים, הגוונה, אסטרטגיית על, יעדים לטווח קצר וארוך, מיסוד האסטרטגיה, שינויים מוצעים במבנה הארגוני ובתרבות הארגונית, בקרה והערכה, ביבליוגרפיה.
היתרון המרכזי בעבודה טמון בכך שהיא הוגשה בינואר 2011 וכל הפרטים עדכניים.
מעבר לכך הציון שהתקבל בעבורה הוא 100!