פרסום סיגריות כבעיה מוסרית

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3469

תקציר העבודה

עבודה בקורס מוסר בעסקים בנושא:
פרסום סיגריות כבעיה מוסרית תוכן עניינים
מבוא
שאלת המחקר א. אחריותן הנורמטיבית של חברות הטבק – עמ' 5
נזקי מוצרי הטבק המלחמה האבודה?
אחריות מוסרית של חברות הטבק – ניתוח על פי מודל השלבים לקבלת החלטה מוסרית בארגון ב. ריסון המערכת העסקית – עמ' 10 אמצעי פיקוח וריסון המוטלים על חברות הטבק וריסון פנימי של חברות הטבק ג. הפער המוסרי: בריאות צרכנים מול שיקולים כלכליים – עמ' 13
הצגת הפער המוסרי הפער על פי הגישה התועלתית הפער על פי הגישה הקאנטיאנית הפער על פי הגישה החוזית גישור הפער על פי גישת בעלי העניין  סיכום  ביבליוגרפיה עבודה זו בוחנת, בהתבסס על אמצעים מחקריים,  האם התביעה למוסר בעסקים משפיעה על הטלת הגבלות על פרסום מוצרי טבק. סוגיה זו היא חלק מהסוגיה הכללית הבוחנת את מדיניות השיווק של תאגידי ענק והאם הם עומדים בבחינה מוסרית מול לקוחותיהם.
מטרת הפרסומת היא השפעה ובעקיפין – רווח. ניתן לפרסם באמצעים רבים:
עיתונים, רדיו, טלוויזיה ושלטי חוצות. מאחורי הפרסומת עומדים אנשי מקצוע מיומנים שתפקידם הוא מציאת הדרך היעילה ביותר להשפיע על הלקוח לצרוך את המוצר המפורסם. בשל העובדה שסיגריות הן מוצר מזיק וממכר, ישנו הצורך בפיקוח וחקיקת חוקים למען הגנה על הצרכן, כמו כן ישנו ניגוד מוסרי בעשיית רווח ממכירת מוצר מזיק וממכר.
חברות הטבק שהן חברות בעלות כוח עצום המוכרות מוצר שהוכח כממכר וכמסוכן לצרכן ולסביבתו; משקיעות הון עתק בפרסום.
עבודה זו עתידה לבדוק את הגבולות בפרסום של סיגריות והאם דרכי השיווק של סיגריות עומדות בבחינת המוסר. מטרה נוספת של עבודה זו היא בדיקת מידת האחריות והמחויבות של חברות הטבק כלפי הצרכנים.