כיצד להתגבר על הבדלי/פערי תרבות במיזם משותף

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 6248
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

כיצד להתגבר על הבדלי/פערי תרבות במיזם משותף עבודה סמינריונית בקורס "ניהול בין-לאומי" דצמבר
2 003

2 .1.    הגדרה
2 .2.    יתרונות המיזם המשותף הבין-לאומי
2 .3.    חסרונות המיזם המשותף הבין-לאומי
3 .       תרבות
3 .1.    הגדרה
3 .2.    ממדים תרבותיים לאפיון תרבויות
3 .3.    מודל הקבצה על פי ממדי עמדות
4 .       הבעיות הנובעות מהשוני התרבותי בין השותפים למיזם 5.       המלצות לשותף במיזם, שעשויות לסייע בהפחתת חיכוכי תרבות
6 .       דיון 7.       רשימת מקורות
1 .1.   מבוא
Joint Venture International הפך להיות לאחד הצעדים הארגוניים הפופולריים ביותר של העשורים האחרונים.
ממצאי מחקרים רבים מעידים על כך שהתקשרויות אלו אינן יציבות, ומאופיינות באחוזי כישלון גבוהים ובקשיי ניהול, וזאת מכיוון שלצד היתרונות הברורים ישנן גם חסרונות לא מעטים.
  Ronen & Kraut (1971) Geert Hofstede (1977) ולאחריהם Ronen & Shenkar (1985) פיתחו מודלים אשר ניסו ליצור הבחנה של דמיון ושוני תרבותיים כלליים בין מדינות שונות.
לטענתם תרומתם של המודלים למנהלים בחברות רב – לאומיות היא בכך, שניתן יהיה לפתח פרופילים של מדינות או של קבוצות מדינות בעלות מאפיינים תרבותיים דומים, ולנסח אסטרטגיה עסקית מתאימה לכל אחד מהפרופילים.
השאלה המתבקשת, המנסה לחבר בין שני נושאים אלו היא, מהי השפעת מרכיב התרבות על המיזם הבין-לאומי המשותף, הקשיים שמרכיב זה עשוי לגרום והדרכים להפחתת קשיים אלו, במיזם הבין-לאומי המשותף.
שאלת המחקר – כיצד ניתן להתגבר על הבדלי/פערי תרבות במיזם משותף ?
בעבודה זו אנסה לסקור את היתרונות והחסרונות של המיזם הבין-לאומי המשותף, כשבסקירת החסרונות אתמקד בבעיות שנובעות, מההבדלים התרבותיים בין הורי המיזם המשותף, לאחר שאנסה לעמוד על המונח הבעייתי, תרבות, אראה מספר מודלים שמנסים לקבץ מדינות בעלות מאפייני תרבות דומים, דבר שעשוי להכין את הורי המיזם המשותף, להבדלי התרבות הצפויים להם. בהמשך העבודה אנסה לסייע לשותף, במיזם הבין-לאומי המשותף, בצמצום חיכוכי התרבות.