תוכנית עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4530

תקציר העבודה

תקציר מנהלים התכנית העסקית של "שירותים ניידים" מחולקת לחמישה מפרטים:
1.      מפרט הפרופיל – מתאר את הרעיון היזמי עליו מתבססת העבודה והוא הקמת עסק של שירותים ניידים המספק שירותים ניידים באיכות ובסטנדרטים שטרם נראו, הקרונות נבנו ועוצבו בכדי לתת מענה לקהלי לקוחות שחפצים בשדרוג האירוע שלהם ובצורך ב"וואו" של אורחיהם. הקרונות יוכלו להגיע לכל מקום בארץ לפי דרישת הלקוח.
        ההשקעה הנדרשת לבניית שני קרונות שירותים עומדת על כ- 310,000 ₪,                                                                                 בנוסף נדרשת השקעה ברכב מסחרי על סך של כ- 90,000 ₪,  אשר ימומנו ע"י הבעלים.
העסק יוקם כשותפות 50:50 בין שני היזמים 8
* ו- 8
**, היזמים בעלי ניסיון של שנתיים כשכירים בחברה המתמחה בשירותים דומים, היזמים צברו ניסיון וקשרים בתחום באופן שהניע אותם  לנהל פעילות עסקית עצמאית בענף.
2.      מפרט המוצר – מתאר באופן פרטני את מבנה הקרונות בצירוף תרשים ופירוט של העיצוב. המפרט כולל פירוט על: §         מבנה הקרון, עיצובו הייחודי של הקרון ותועלתו, נתוני תכולת הקרון ,מפרט התכנון העשיר ומידות הקרון.
§         התועלות עליהן השירותים עונים: תועלת מעשית, חברתית וסטאטוס.
 מצורפות מגמות הצריכה וההתפתחות בענף המעודדות ביצוע הרעיון היזמי.
§          קיימים מתחרים פוטנציאלים בתחום השירותים הניידים, העיקריים שביניהם אשר מתחרים באותם הקריטריונים הם:  B-FRESH וגיא אייל.
§         הקונספט העסקי של העסק – קרונות השירותים ייבנו על מנת לענות על צורך של לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים, לערוך אירועים בשטחים פתוחים, ומעוניינים לשדרג את החוויה ולהעניק שירותים ברמה גבוה.
§         קהל המטרה אליו פונה העסק הוא – לקוחות פרטיים אשר מקיימים אירועים פרטיים בבתים פרטיים וכן בשטחים פתוחים (חתונות, בר / בת מצווה ומסיבות), וגם ללקוחות עסקיים אשר מפיקים אירועים בשטחים פתוחים, חברות גדולות אשר עורכות אירועים לעובדיהם וללקוחותיהם, הפקות טלביזיוניות והופעות. §         היתרונות התחרותיים של השירותים מתבטאים בסטנדרטים גבוהים וקבלת תקנים ירוקים וכחולים, בנית הקרונות לגישת נכים, החומרים שמהם יבנו הקרונות יאפשרו בידוד רעשים והפרשי טמפרטורות.
קיים בידול גדול מהמתחרים בכך שתותקן מערכת של מים זורמים הן בכיורים והן באסלות.
בנוסף לכך ליזמים קיימים קשרים ענפים עם מפיקים וספקים בתחומם. 
3 .המפרט השיווקי – מורכב מניתוח השוק: §    ניתוח מלא של השוק לפי מתחרים הכולל ניתוח מפורט של המתחרים העיקרי  b-fresh וגיא אייל – פלחי השוק אליהם פונים המתחרים, המוצרים העיקריים שלהם, העוצמות והחולשות שלהם ביחס אלינו ומעמדם בענף השירותיים הניידים. בנוסף מופיע ניתוח המתחרים העקיפים  וניתוח SWOT שלנו. תאור מפורט של אגן ההיקוות של הדרישה למוצר והשירות הינו בכל הארץ.
בארץ נערכות מדי שנה כ – 30,000 חתונות, בנוסף עוד כ-50,000 אירועי חברות פרטיות, חברות ציבוריות ואירועים פרטיים אחרים (בר/בת מצווה, ברית/ה ומסיבות).
§    פילוח שוק מלא של קהלי המטרה ותוך שימוש בנתונים מספריים שנלקחו מאיסוף מקיף ברשת בכדי להגדיר את קהל היעד הפוטנציאלי הקיים באגן ההיקוות. §    מצוינים הספקים העיקריים שלנו, המוצרים התחליפים והאווירה העסקית בענף שמתאפיין בחסמי כניסה ויציאה נמוכים הגורמים לתחרות עזה המשפיעה על מרכיבי תמהיל השיווק. § כמו כן המפרט השיווקי מפרט את:
האסטרטגיה השיווקית- אסטרטגיית מיצוב על פי איכות: מכיוון שעריכת אירוע בשטח פתוח ואפילו בבית פרטי עולה בהרבה יותר מאירוע באולם או בגן אירועים, הלקוחות הפוטנציאלים למוצר הם לקוחות מעמד סוציו – אקונומי גבוה, ולכן הדגש בקרונות השירותים יהיה על עיצוב חדשני ומפואר, החומרים מהם יהיו עשויים הקרונות הם חומרים איכותיים מאוד אשר מרשימים את העין, ומתאימים יותר סוג אוכלוסיה זה.
כמוכן נקבע סלוגן לחברה והוא "היית מת לשירותים כאלה בבית".
§         אסטרטגיית המחרה- הינה המחרה פסיכולוגית.
ההמחרה תיעשה באופן הבא: מכיוון שהמטרה היא לשדר יוקרה ופאר, המחיר יהיה גבוה, וזאת כדי שהמחיר יהיה תואם למוצר.
§         אסטרטגיית הפצה –  אסטרטגיית ההפצה המתאימה למוצר תכלול איש מכירות אחד, אשר יקבע פגישות עם מפיקים ויציג בפניהם קטלוג של המוצר הכולל תמונות. מערכת ההפצה הנבחרת היא מערכת הפצה של משיכה.
§         אסטרטגיית קד"מ ופרסום- הפרסום הרלוונטי ביותר לקרונות השירותים הניידים הוא פרסום באינטרנט ובמגזינים העוסקים בחתונות ואירועים, את מועדי הפרסום במגזינים צריך לבחון טוב, אם עונת האירועים מתחילה באפריל, הפרסום יהיה כמה חודשים לפני.
§ מודל תחזית המכירות-  בתחום השירותים הניידים, השגת לקוחות קבועים הינה מטרה משמעותית, ולכן ככל שנצבר ניסיון ולקוחות בתחום כך כמות האירועים וההכנסות גדלים, בשנה הראשונה יהיו למוצר מעט לקוחות קבועים ויעשו מעט אירועי חברות גדולים כך שכמות האירועים לא תהיה מקבילה לקרונות של מתחרים, בשנה השנייה יהיה זינוק משמעותי בכמות האירועים  מפני חשיפת הקרון בשנה הראשונה, ובשנה השלישית ואילך קצב הגדילה יהיה איטי מכיוון שלא יהיה ניתן להגדיל את כמות הלקוחות הקבועים, וזאת מפני שלעיטים קרובות מפיקים רבים מבקשים את אותם הימים לאירועים שלהם.
§ קיימת תחזית פסימית וריאלית
4 .המפרט התפעולי –  כולל תיאור בעלי התפקידים של העסק, תחום אחריותם, הסמכויות והחובות שבמסגרת תפקידם, שעות פעילות של העסק, המוביליות של העובדים ,קיום ישיבות צוות, פגישות אסטרטגיות בין הבעלים,שותפים, סמנכ"ל השיווק ואיש המכירות. בנוסף, מצורף תרשים גנט המתאר לפי זמנים את תהליך הקמת העסק והקרונות שיערוך כ- 7 חודשים. 5.המפרט הפיננסי – כולל דו"ח רווח והפסד ,חישובי עלויות ודו"ח תזרים מזומנים  ב –2 תחזיות: ריאלית ופסימית, חישוב יחסים פיננסים – היחס בין הרווח הגולמי, התפעולי, והנקי למכירות, ניתן לראות כי הרווח הנקי גדל כל שנה למעט ברבעון הרביעי, חישוב נקודת איזון תפעולית וכן חישובי כדאיות וניתוחי רגישות למחירי הון שונים. מתוך חישובי הענ"נ (NPV) עלתה המסקנה כי הקמת עסק בתחום השירותים הניידים כדאית מאוד.