חיסכון לטווח ארוך – פנסיה לכל ילד - הייבטים פיננסים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע ,
מילות מפתח , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2740
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא 3
סקירת ספרות 4
רקע 4
המצב בישראל: תוכנית חיסכון לכל ילד – ביטוח לאומי 5
השוואה עולמית 7
השפעות החיסכון על העתיד 10
שאלת מחקר 12
דיון ומסקנות 12
סיכום והמלצות 14
ביבליוגרפיה 15

מבוא
המערכת הפנסיונית תפקידה לפעול כרשת תומכת ומגנה על אלו היוצאים משוק העבודה, על מנת שיוכלו להמשיך ולחיות בכבוד, להצליח לממן את עצמם גם בעת זקנה. העלייה בתוחלת החיים מחייבת התאמה של המערכות הפנסיוניות הקיימות ונדרש להעלות את גיל הפרישה, מאחר וללא התאמות אלו הכסף בקופות הולך ואוזל. בנוסף ההבדל המגדרי בגיל הפרישה מוביל לפערים בין המגדרים בקצבאות הפנסיוניות.
העלייה בתוחלת החיים והדרישה העולה מכך למימון ממושך יותר של החיים מעלה בנוסף את הצורך לדאוג לחיסכון כבר מגיל צעיר, מילדות, וזאת בכדי שיהיה ניתן לשמור על איכות חיים ולחיות בכבוד בגיל השלישי והרביעי.
בשנת 2017 החלה בישראל תוכנית "חסכון לכל ילד, על פי תוכנית זו כל חודש המדינה מפקידה 50 שקלים לחשבון חיסכון ייעודי וניתנת האפשרות להורים להשלים 50 שקלים נוספים מקצבת הילדים שהם מקבלים.
עקב החשיבות של הנושא בעידן המודרני בו תחולת החיים עולה בקצב מהיר ברחבי העולם ועולה הצורך למציאת פתרונות מספקים לחיסכון לטווח ארוך שיתנו מענה לאוכלוסייה המבוגרת שהולכת ומתרחבת בחרנו בעבודה זו לעסוק בנושא חיסכון לטווח ארוך בדגש על פנסיה לכל ילד. מטרתנו היא לבחון תחילה האם כדאי לאמץ מודל פנסיה לכל ילד ואם כן כיצד ניתן לאמץ מודל זה?
בכדי לענות על שאלת המחקר ביצענו סקירת ספרות מקיפה הכללה מחקר מעמיק על התוכניות הקיימות בישראל, לאחר מכן בחנו גם את המודלים והתוכניות הקיימות במדינות מפותחות אחרות, לבסוף דנו בהשפעות של החיסכון לטווח ארוך על העתיד, לבסוף הצגנו את הממצאים שעלו מהסקירה והמסקנות הנובעות מהם והצענו מספר המלצות לבחירה ויישום של המודל האטרקטיבי ביותר עבור פנסיה לכל ילד.