ניתוח אירוע של חברת קודאק. עבודה מעולה. +הערות הבודקת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 96
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4126

תקציר העבודה

ייעוד/ חזון החברה להוביל בפיתוח ייצור ושיווק מגוון מוצרי צילום, כימיקלים  ומוצרי פארמצבטיקה איכותיים. החברה תפעל לפתח, לייצר לשווק מוצרים איכותיים ומובילים בשוק.
הגדרת החברה חברה בינלאומית המפתחת מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי צילום לשימושים מקצועיים ולצרכים פרטיים. כימיקלים (ייצור סיבים, סוללות ליתיום ופלסטיק לתעשייה). בנוסף מיוצר ומשווק ציוד אורקולי לשימוש ביתי ומערכות מידע ומסחר (מערכות הדמיה גרפית והדמיה עסקית וההעתקות). החברה החלה בחדירה לשוק  הפארמצבטיקה הכולל תרופות הקשורות לחקר הסרטן, מערכת כלי הדם והלב, משכי כאבים וויטמין E טבעי, מחלות פרקים, הנדסה גנטית וביוטכנולוגיה. כמו כן התחום כולל מוצרים קליניים ומוצרים לבריאות, אמצעי זיכרון ושיטות להעברת תרופות בגוף.
תחומי עיסוק ·         מוצרי צילום (סרטים וחומרים) ·         סיבים כימיים ·         פלסטיקה לתעשייה ·         מוצרים ביתיים אודיו-ויזואליים ·         ציוד רפואי לאבחון, תרופות וסרטי צילום לרנטגן ·         בעקבות רכישת סטרלינג נוספו גם: תרופות OTC ומתמחות (speciality), מוצרי טיפוח לתינוקות ומוצרים לבית.
מטרות על ·         הגדלת רווחיות החברה – בין היתר על ידי כניסה לתחום הפרמצבטי ·         מובילות –  להמשיך להוביל ולהנהיג את שוק מוצרי הצילום, הכימיה ומוצרי התעשייה וכן להתבסס ולהרחיב את הפעילות בשוק מוצרי בריאות, שוק התרופות ושוק מוצרי הצריכה ולהוות חלק מהחברות המובילות בענף הפרמצבטיקה ·         חדשנות-  להביא לפריצות דרך בתחום התרופות, מתן פתרונות לתחומים שונים ברפואה, הרחבת תחומי הפעילות וכניסה לשווקים חדשים תוך איתור הזדמנויות שוק חדשות לצורך פיזור הסיכון וגידול בהיקף המכירות ·         איכות-  במוצרים,  להמשיך ולתמוך במוניטין הרב של החברה בייצור באיכות הגבוהה ביותר יעדים לטווח ארוך ·         פיתוח
1 -2 תרופות OTC ב-5
השנים הבאות ע"י השקעה במו"פ ·         הגדלתו של תקציב הפרסום ויחסי הציבור בארבע השנים הקרובות באופן שיהווה 20% מסך מחזור המכירות ·         מעקב אחר חברות רוקחות ייחודיות  וביצוע רכישות ומיזוגים במהלך 5
השנים ·         ייצוא החברה יעמוד של כ-30% מסך מחזור המכירות של החברה ב-3 השנים הקרובות ·         חברת קודאק-סטרלינג תהיה אחת מ-15 החברות המובילות בענף הרוקחות עד לשנת 2000 ·         הכפלת מחזור המכירות לאירופה  ויפן תוך שלוש שנים.
·         מחזור המכירות של סטרלינג יעמוד על 10% דבר שימקם אותה כאחת מהחברות הגדולות והמובילות ·         להחזיר תוך 4 שנים את החוב של קודאק הנמצא כיום ברמה של 57% מההון למצבו ההתחלתי כ-35% מההון ·         גידול בנתח השוק האמריקאי ל- 15% (בשנה השישית והילך) וגידול בנתח השוק העולמי ל- 3% לאחר 5 שנים יעדים לטווח קצר ·         השגת אישור (פטנט) על 2 תרופות חדשות מה-FDA והתחלת הפצתם ·         תקציב המו"פ יעמוד על 10% ממחזור המכירות – זאת יעשה ע"י גיוס הון מהציבור תוך שנה לצורך מחקר ופיתוח ·         איתור תרופות אתיות קימות בשוק שהפטנט עליהן עומד לפוג בעוד כ 2-3 שנים והתחלת השקעה במו"פ בכדי לייצר תרופות דומות ואף טובות יותר ·         עליה של 11% במחזור המכירות של חב' סטרלינג ·         עליה של
5 % ברווח הנקי של חב' סטרלינג ·         הקטנת העלויות השוטפות של החברה התחלת פיתוח תרופות חדשות (תוך התמקדות במחלת הסרטן) – 8 מוצרים בטווח הקצר יש להשתמש ביכולת של סטרלינג לחדירה לשווקים חדשים ניתוח בעלי עניין פנימיים:
·         בעלי מניות –  הגדלת מחיר מניה ע"י מיקסום הרווח ·         הנהלת החברה –  דרישה להתייעלות מתמדת, חדירה לתחומי פעילות המניבים רווחים, שמירת על רמת מוצרים איכותית ומוניטין החברה,  עמידה ביעדי התוכנית האסטרטגית ·         מנהלי החטיבות – שמירה על עצמאות אינטרסים של כל חטיבה ושימוש נפרד במשאבים ·         עובדים –  שכר הוגן, תנאי עבודה נוחים, בטחון תעסוקתי, אפשרויות קידום והתפתחות, השקעה בסביבת עבודה נעימה המעודדת יצירתיות. בחברה עובדים רבים העובדים בצוות ומאוגדים בניהם דבר העלול להקשות על שינויים וצמצומים חיצוניים:
·         שותפים אסטרטגיים –  רווחיות והוגנות, שת"פ מתמשך, שיתוף בידע ומיוימנויות ·         לקוחות  (עסקיים, מוסדיים ופרטיים) –  דרישה למגוון מוצרים איכותיים, אמינים במחירים תחרותיים.
·         ספקים –  עמידה בתנאי תשלום,  התחייבות לטווח ארוך ·         רשויות פדרליות –  עמידה בתקנים הנדרשים והמחמירים, שקיפות וגילוי נאות של מידע כמו כן, הממשל גם אחראי על הורדת מחירים ופתיחת השוק לתחרות ע"י שכפול תרופות ופיקוח להגבלת מחירים ·         מתחרים –  יש תחרות קשה של חברת קודאק עם חברות מיפן ואירופה הנוגסות מנתח השוק שלה בענף מוצרי הצילום ובענף התרופות