עבודה מסכמת בקורס שיווק באינטרנט על חברת סולוטו

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3315
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת SOLUTO (www.soluto.com) היא חברה יוצאת דופן. החברה שמה לעצמה למטרה להוריד את רמת התסכול של משתמשי המחשב הביתי.
הדרך לעשות זאת, על פי טענת החברה, היא על ידי תוכנה ייעודית. המוצר של החברה הוא תוכנה חינמית שניתנת להורדה מהאינטרנט.
עבודה זו מבצעת ניתוח SWOT של החברה. תוצאות הניתוח מראות כי לחברה יש חוזקות בדמות יכולות טכניות וגמישות כמו גם הנהגה מוצלחת. החברה לוקה לעומת זאת ביכולת הגידול ובאפשרויות ההפצה. התפתחות האינטרנט מייצגת גם איומים בדמות עלייתם של אתרים מתחרים לסיוע עצמי, פורומים וכיוצא בזה, אך גם עקב ריבוי האפליקציות והעלייה בכמות המחשבים האישיים בעולם.
המלצתנו לחברה היא לפנות גם לשוק הצרכני איתו כבר יש אינטראקציה, אך גם לשוק הארגוני שם ניתן להשיג הכנסות גבוהות.
להערכתנו החברה נמצא בפרשת דרכים. עליה להתחיל לייצר הכנסות שכן בלעדיהן אין לה זכות קיום. מניתוחנו החברה עשויה להגיע לאיזון תפעולי בתוך טווח הזמן של כשנתיים.
תוכן העניינים
תקציר מנהלים.. 2
תוכן העניינים.. 3
מבוא. 4
סקירת ספרות.. 5
ניתוח מצב קיים.. 7
יעדים.. 11
פיתוח האסטרטגיה.. 12
מסקנות והמלצות.. 17
ביבליוגרפיה.. 18
מבוא
חברת SOLUTO (www.soluto.com) היא חברה יוצאת דופן. החברה שמה לעצמה למטרה להוריד את רמת התסכול של משתמשי המחשב הביתי.
הדרך לעשות זאת, על פי טענת החברה, היא על ידי תוכנה ייעודית. המוצר של החברה הוא תוכנה חינמית שניתנת להורדה מהאינטרנט. התוכנה משלבת טכנולוגיה עם ידע קולקטיבי של המשתמשים, במטרה לזהות את הבעיות שמתסכלות את המשתמשים, ולמצוא את הפתרון שיאפשר להעלים אותן ולשפר את חוויית המשתמש. באופן זה, נוצר מאגר מידע מקוון של תסכולי מחשב, שהמערכת לומדת ומשתפת.
להבדיל מהברה חברות אינטרנט, המוצר של החברה אינו web-י (נמצא ברשת), אלא יושב על המחשב של המשתמשים. יתרה מכך, המוצר נכון להיום הוא חינמי, וערכו תלוי בכמות המשתמשים בו – ככל שהיא תגדל כך ערכו יוכל לגדול.
נכון להיום לחברה אין הכנסות. החברה גייסה עד היום כ 8 מיליון דולר  (גלעד, 2010). בחברה עובדים נכון להיום כ
2 5 עובדים.
השוק אליו פונה החברה אינו נמדד היום. הוא עשוי להיות מוערך במיליארדי דולרים. שוק זה הינו שוק תיקוני המחשבים הביתיים אך גם שוק שירותי תמיכת IT בארגונים. שוק שירותי ה IT בישראל בלבד מוערך בכ 7 מיליארד דולר  (גרימלנד, 2010), אך כנראה שלא כולו רלוונטי לחברה.
נכון להיום אין לחברה (לידיעתנו) תוכנית שיווקית סדורה. לחברה אסטרטגיה עיקרית פשטנית של אי השקעה בשיווק. החברה משתמשת בכלים חברתיים כגון טוויטר, אך לא ניכרת מחשבה מתוכננת על קמפיין ואסטרטגיית e-marketing.