עבודה סמינריונית בנושא "יישום תמחיר מטרה-תיאוריה מול פרקטיקה". ציון עבודה 95. העבודה כוללת ביבליוגרפיה מקיפה.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 9401
מספר מקורות 47

תקציר העבודה

                           תקציר מנהלים לסביבה התחרותית בה אנו חיים, השלכות רבות על התנהלות השוק והכוחות הפועלים בו. רבים מן המוצרים הם בעלי אורך חיים קצר במיוחד, לעיתים של מספר חודשים בלבד, ומאידך, דרישות הצרכנים ותדירותן גבוהות במיוחד. סביבת שוק שכזו מחייבת חברות ומפעלים למקד את מאמציהם בשיפור מתמיד וייעול שרשרת האספקה על מנת לעמוד בדרישות הצרכנים ולהתאים עצמן לכוחות השוק המשתנים. תמחיר מטרה ( Target Costing ) הוא בעיקרו טכניקה לניהול רווחים. מטרתו הראשונה, לאפשר לארגונים להשיג רווחיות מספיקה לטווח הארוך, בפיתוח וייצור מוצרים חדשים. בעולם העסקים המודרני, המתאפיין בהתפתחות טכנולוגית מהירה ושוק תחרותי, יכולתו של ארגון לשרוד תלויה, ביכולתו לאזן בין הצורך לייצר מוצרים חדשניים ואיכותיים ומצד שני לשמור על רמת מחירים תחרותית. יכולת הארגון להרוויח תלויה ביכולתו לייצר ולמכור מוצר ב"עלות מטרה" הנמוכה ממחיר המכירה. בשלב ראשון מזהה שיטת תמחיר מטרה  את העלות בה יש לייצר את המוצר החדש ובשלב שני משליטה סביבה משמעתית קשיחה, העוזרת להשגת העלות הרצויה. על מנת לעמוד בעלות המטרה, חייב הארגון להתייעל לכל אורך שרשרת הפיתוח והייצור, תוך שמירה על איכות המוצר ומאפייניו.
מטרת המחקר התיאורטי היא לבחון את המרכיבים והעקרונות המשמשים ביישום תמחיר מטרה,  תוך הדגשת המשותף והשונה בדרכי יישומה במדינות באירופה ,ארה"ב ובמזרח אסיה. המחקר בדק האם חברות שאמצו תמחיר מטרה, שפרו את יכולת התחרות שלהן ואף הגדילו את רווחיותן, בסביבה העסקית והתרבותית בה הן פועלות.
לצורך המחקר, נעשה שימוש במגוון רחב של מחקרים ומאמרים שנכתבו בעשרות השנים האחרונות, החל מגיבושה של המתודולוגיה ביפן בשנות ה-60 ועד היום. תוכן עניינים
1 .      מבוא                                                                                                               4
2 .      מתודולוגיה                                                                                                    7
3 .      עקרונות בתמחיר מטרה:                                                                                               1.3. הגדרת תמחיר מטרה                                                                 8
                  2.3. משולש ההישרדות ואזור ההישרדות                                      9                      3.3. שלבים ביישום תמחיר מטרה                                                   10                   4.3. ניהול עלויות במערב מול יפן                                                     14
                  5.3. תמחיר מטרה ותהליך השיפור המתמיד- Kaizen                   15

4 . שאלת המחקר                                                                                                 16
5.
השערות:
                 1.5. השערה 1: דיון ומסקנות                                                            17
                 2.5. השערה 2: דיון ומסקנות                                                            19
                 3.5. השערה 3: דיון ומסקנות                                                            20                  4.5. השערה 4: דיון ומסקנות                                                            23
                 5.5. השערה 5: דיון ומסקנות                                                                       
5                          6.5. השערה 6: דיון ומסקנות                                                            26
                 7.5. השערה 7: דיון ומסקנות                                                            29
                 8.5. השערה 8: דיון ומסקנות                                                            30
6 . סיכום                                                                                                               31
7. ביבליוגרפיה                                                                                                     33