מערכות בקרה בארגון

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7857

תקציר העבודה

מבוא:
הארגון אותו בחרנו לנתח בעבודה זו הוא ארגון לאומי קארד,כאשר התמקדנו בעיקר במחלקת המכירות של הארגון בכל הקשור לבקרה והערכה, הדגש בכל שלבי העבודה הוא על ישום בפועל של המקרים ותהליכי הבקרה המתרחשים במחלקת המכירות באופן שוטף,כולל תקנים ומדדים שמהווים חלק בלתי נפרד מהעבודה העיקרית של מחלקת הבקרה בארגון זה. כל המדידה והערכה,כולל מעגלי בקרה ויעדי הבקרה לקוחים ונסמכים על מקורות אמיתיים בארגון.
הצגת הארגון:
חברת האשראי לאומי קארד היא כיום חברת אשראי עצמאית אשר הוקמה בשנת 2000 ע"י בנק לאומי ומעסיקה כ1500 עובדים,המטרה והתעסוקה העיקרית של חברה זו היא: הענקת פתרונות תשלום אשראי ללקוחות בצורה גמישה ואטרקטיבית כגון:הלוואות,כרטיסי אשראי גמישים ללקוח,עמלות מוזלות וכו'.
מבנה הארגון:
בנוי כאשר בראש הפירמידה נמצא דירקטוריון בנק לאומי, ומתחתיו נמצא מנכ"ל "לאומי קארד" וסגנו, לאחר מכן ישנה חלוקה לאגפים אשר בנויים ממחלקות שונות,לכל מחלקה יעוד שונה, למשל: תחת אגף שיווק נמצאים מחלקות:פיתוח מוצרים,תקשורת שיווקית,ומכירות,מחלקת מכירות היא המחלקה בה עובד הסטודנט ועליה בעצם בנינו את העבודה. {שירטוט של מבנה הארגון במלואו ניתן למצוא בנספח א'} הסביבה העסקית בה מתנהל הארגון:
לאומי קארד מתנהלת בסביבה העסקית מול חברות ענק  וגם מול בתי עסק קטנים יותר בשוק הישראלי בארץ, החברה מחויבת לפתח יותר שירותים, הטבות ופתרונות חדשניים למגזר העסקי.
לדוגמא: כרטיס רכש: כרטיס אשראי לעסקים גדולים המאפשר איחוד ההוצאות החודשיות ליום חיוב אחד,או כרטיס ספק המאפשר ללקוחותיהם הקמעונאים של הספקים לבצע את רכישותיהם בתשלומים (עד 48 תשלומים).
כמו כן ניתן למצוא שיתופי פעולה עסקיים עם חברות גדולות כמו "שופרסל" ו"פז" שיצרו את כרטיס המועדון המציע אשראי חוץ בנקאי לצד שלל הנחות והטבות,ומאידך גם שירותי ניכיונות וסליקה ואף הלוואות לבתי עסק בתנאים אטרקטיביים.
האתגרים העומדים בפני החברה:
1 .הגדלת נתח הלקוחות העסקיים בארץ-בייחוד מול גופים עסקיים גדולים
2 .התאמת מגוון של שירותים חדשניים לכלל האוכלוסייה בארץ,גם ליחידים,כמו :כרטיסי מועדון שונים המציעים הטבות,ואפילו כרטיס אשראי לילדים לילדים בני 14 המאפשר משיכת מזומנים מכספומטים,
3 .התאמת פתרונות חכמים ומהירים המותאמים לצרכים של הלקוחות כגון:תשלום ומעקב אשראי באמצעות האינטרנט,ואף לקיחת הלוואות.
4.התרחבות במגוון תחומים נוספים כגון: שרותי הבטחת פירעון וניכיון צ’קים  ע"י הפעלת תאגיד עזר בנקאי בשם "לאומי צ'ק".
תפקיד הסטודנט בארגון:
הסטודנט עובד כנציג מכירות באמצעות הטלפון {טלמרקטינג} מול לקוחות פרטיים של החברה,במהלך עבודתו אמור ליזום שיחות טלפוניות ללקוחות פוטנציאליים ע"מ לצרף לקוחות חדשים למאגר החברה,ובנוסף גם לתת מענה ללקוחות קיימים ולהציע גם להם הרחבה של השירותים המוצעים ע"י החברה בהתאם לצרכיהם האישיים והעסקיים