קורס ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 17634
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מבוא:
פרק 1
שיווק פרק 3 תכנון אסטרטגי מכוון שוק פרק 4 ניהול מידע שיווקי פרק 5 סריקת הסביבה השיווקית פרק 8 ניתוח ענפים ומתחרים פרק 2 טיפוח לקוחות מרוצים פרק 6 ניתוח שוקי צרכנים והתנהגות קונים פרק 7 לקוחות עסקיים) פרק 9 זיהוי פלחי שוק ובחירת שוקי מטרה פרק 10 בידול המוצר ומיצובו בשוק.
פרק 11 פיתוח מוצרים חדשים פרק 12 ניהול אסטרטגיות מחזור חיים פרק 15 ניהול קווי מוצר, מותגים ואריזה פרק 16
ניהול עסקי שירותים ושירותי תמיכה למוצר פרק 17 תכנון אסטרטגיות ותוכניות המחרה פרק 18 בחירת ערוצי שיווק וניהולם פרק 19 ניהול קמעונאות וסיטונאות פרק 23 ניהול שיווק ישיר ומקוון פרק 20 תכנון וניהול תקשורת שיווקית משולבת פרק 21 פרסום, קידום מכירות ויח"צ פרק 14 שיווק כלל עולמי פרק 1 –שיווק במאה ה- 21
שיווק – תהליך חברתי וניהולי שבאמצעותו משיגים יחידים וקבוצות את מה שהם צריכים ורוצים ע"י יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם יחידים וקבוצות אחרים.
צרכים – בסיסיים – מזון, אוכל.
נרכשים – סיפוק, הגשמה, כבוד.
קיום אנושי וחברתי מעורר צרכים ולא שיווק – למשווק אין יד בדבר.
צורך אנושי – מצב של לחוסר בסיפוק בסיסי כלשהו. חסכים!!! רצונות – הגשמת הצורך. דרך אינדיבידואלית להגשים את הצורך. לגשר על החסך. משווק רוצה להשפיע על הרצונות. תשוקות לסיפוקים ייחודיים של צרכנים. הרצונות רבים מאוד ומתעצבים ע"י גורמים שונים בחברה. ביקושים – רצונות למוצרים ייחודים הנתמכים ביכולת ובמוכנות לקנות אותם. רצונות נהפכים לביקושים כאשר הם נתמכים בכוח קניה. רבים רוצים מרצדס מעטים יכולים לקנות.
מוצרים – בני אדם מספקים את צורכיהם ואת רצונותיהם באמצעות מוצרים. מוצר הוא כל דבר שאפשר להציעו כדי לספק צורך או רצון. מוצר או הצעה יכולים להיכלל ב – 3
קבוצות:
סחורה פיזית (מזון מהיר) שירותים (בישול, מקום ישיבה) רעיון (חוסך לי זמן) חליפין – עסקה בין 2 צדדים לפחות בה עובר ערך בין הצדדים. הבסיס לחילופין זו ההתקשרות העסקית. כל צד מעריך שהצד השני שווה לעשות איתו עסקה.
ברטר- סחורה תמורת סחורה (מדיניות חוץ, בניה וכו) שוק- מורכב מכל הלקוחות בכוח שיש להם צורך או רצון משותף והמעונינים ומסוגלים לקיים חליפין כדי לספק צורך או רצון זה.
ניהול השיווק תהליך שמטרתו לקדם את עסקאות החליפין של ארגונים עם הסביבה החיצונית באמצעות 4 מרכיבי תמהיל השיווק:
מוצר  (ptoduct)                     צורכי הלקוחות ורצונותיהם  (customer needs and wants) מחיר   (price)                        עלות ללקוח  (cost to customer) מקום     (place)                     נוחות (convenience) מאמצי קידום   (promotion)     תקשורת (communication) דוגמא: מי עדן מיצוב עממי מיצוב יוקרתי (השמפניה של הטבע) מוצר בקבוק פלסטיק פשוט, כמויות גדולות בקבוק זכוכית, מוגז, לימון מחיר זול יקר מקום סופר, דלק, כל נקודת מסירה – הפצה המונית מקומות יוקרתיים, מסעדות, בתי מלון, אירועים מסרים בקידום מכירות משפחה, פיקניק, ים זוג בפגישה רומנטית, גלובס, עולם האישה.
על ניהול השיווק מוטלת המשימה להשפיע על רמת הביקוש, על תזמונו והרכבו, באופן שיסיע לארגון להשיג את מטרתו.
מהו ביקוש? מימוש כוח קניה המגולם ברצונות לקניה בפועל. המשווק משפיע על הביקושים.
אסטרטגית ניהול הביקוש …