ניתוח שיווקי לסברה של שטראוס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1626
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

שטראוס גרופ וחברות בינ"ל – רקע
קבוצת שטראוס, קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל, הוקמה בסוף שנות ה- 30' כחברה המתמחה בייצור מוצרי חלב וגלידות, ואולם החברה הפכה בשנים האחרונות לחברה בינלאומית שחלק הולך וגדל מפעילותה מתבצע מחוץ לישראל. הקבוצה מעסיקה כ-11,600 עובדים ומפעילה 19 אתרי ייצור ב-16 מדינות. שטראוס הינה חברה הפועלת במספר תחומים בעולם, מבנה הקבוצה מבוסס על שלושה עסקים מרכזיים: שטראוס ישראל הממוקדת בשתי מגמות צריכה שהחלו מתפתחות בשוק הישראלי "בריאות ואיכות חיים" ו"פינוק והנאה", חברת שטראוס קפה המרכזת את פעילות הקפה של הקבוצה המתפתחת במהירות לחברה גלובלית, שטראוס צפון אמריקה הכוללת את חברת הסלטים האתניים המצוננים "סברה " עם קו מוצרים המתמקד במתן מענה למגמת הבריאות ואיכות החיים. (בה נתמקד בעבודה זו) ורשת השוקולד-בר "מקס ברנר". לאחרונה הודיעה הקבוצה על הקמת שטראוס מים, שתנהל את כל הפעילות העסקית של קבוצת שטראוס בתחום המים בארץ ובעולם והיא נסחרת במדד תל אביב
5 , הכולל את החברות הציבוריות הגדולות בישראל. הפעם הראשונה בה שטראוס נהנתה מיידע של חברה בינ"ל היה כרוך בתסבוכת משפטית:
שטראוס החלה לייצר גבינת שמנת טרייה בשם ז'רבה ממתכון שהביא מיכאל שטראוס משוויץ.
שנתיים לאחר שהוחל בייצור הגבינה קיבלו בשטראוס מכתב חריף מחברת שארל ז'רבה בפריז.
ריכרד שטראוס החליט לנסוע אישית וליישר את ההדורים עם החברה הצרפתית. הוא חזר משם עם הסכם ידע ותשלום תמלוגים לחברה הצרפתית.
ואולם הפעם השנייה שבה פגשה שטראוס חברה בינ"ל הינה המשמעותית יותר: ב- 1969 חותמת שטראוס הסכם שותפות עם חברת דנונה העולמית, החברה הגדולה באירופה לייצור משקאות חלב ויוגורט המורכבת ממיזוג של שתי חברות ענק – ז'רבה ודנונה.
ההסכם מעניק לדנונה 28% ממניות שטראוס תמורת 2.4 מיליון מרק ומאפשר לשטראוס לשווק את מוצרי דנונה בישראל, כמו גם גישה לידע המקצועי של חברת דנונה העולמית.  מחלבת שטראוס …