הקשר שבין מידת שביעות רצון העובד לבין מידת הביטחון התעסוקתי בעולם וירטואלי בקרב עובדי מכירות העובדים במוקד השירות לעומת סוכני מכירות בשטח בחברת HOT.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 13740
מספר מקורות 55

תקציר העבודה

עבודת סמינריון בנושא:
הקשר שבין מידת שביעות רצון העובד לבין מידת הביטחון התעסוקתי בעולם וירטואלי בקרב עובדי מכירות העובדים במוקד השירות לעומת סוכני מכירות בשטח בחברת HOT.
מוגש ע"י:
מנחה הסמינריון:
אוקטובר
2 010 תוכן עיניינים:
  תקציר —
4-5
מבוא –..
5-6
סקירת ספרות
6-22
3 .1   ארגון וירטואלי
6-8
3 .2   עבודה מרחוק
8-9
3 .3   ניהול וירטואלי
9-10
3 .4   שביעות רצון מהעבודה .. 10-13
3 .5   שביעות רצון משכר ותגמולים — 13-14
3 .6   שביעות רצון מסביבת העבודה -.. 14-15
3 .7   שביעות רצון מהמנהל הישיר — 15-16
3 .8   שביעות רצון מהעמיתים לעבודה – 16
3 .9   ביטחון תעסוקתי בעבודה
17-18
3 .10 משתנים דמוגרפיים והשפעותיהם  על שביעות רצון מהעבודה         וביטחון תעסוקתי -…
18-22
מגדר ..
18-20       גיל –
20 וותק בארגון -..
20-21
השכלה –…
21-22
תאור הארגון
22
מודל המחקר
23
שאלת המחקר –…
23-24
השערות המחקר —
24-26
      8.
השיטה —
24-26
      9.
תוצאות -…
26-36
      10.
סיכום —
36
      11.
דיון –..
36-41
      12. מגבלות המחקר —
41-42
      13.
ביביליוגרפיה
43-47
      14.
נספחים -.
48-49
רשימת טבלאות:
טבלה מס' 1: 16 נושאים הקשורים לעבודה ומשפיעים על שביעות הרצון של האמריקני הממוצע
11
טבלה מס' 2: בדיקת מהימנות לפי אלפא של קרונבאך למשתנים ומימדיהם 26
טבלה מס' 3: סטטיסטיקה תיאורית עבור משתנה שביעות רצון מעבודה ומימדיו-… 27
טבלה מס' 4: סטטיסטיקה תיאורית עבור משתנה ביטחון תעסוקתי ומימדיו 27
טבלה מס' 5: סטטיסטיקה תיאורית עבור משתנים מתערבים – 28
טבלה מס' 6: תדירות והתפלגות תוצאות במשתנים מתערבים .. 29
טבלה מס' 7: קורלציה בין משתנה שביעות רצון בעבודה לבין משתנה ביטחון תעסוקתי.30 טבלה מס' 8: מובהקות מודל לניבוי שביעות רצון מעבודה (ANOVAb) -. 30 טבלה מס' 9: משוואת ניבוי למשתנה שביעות רצון מעבודה (Ceofficientsa)–… 31
טבלה מס' 10: מובהקות מודל לניבוי ביטחון תעסוקתי (ANOVAb) –. 31
טבלה מס' 11: משוואת ניבוי למשתנה ביטחון תעסוקתי (Ceofficientsa) … 32
טבלה מס' 12: מבחן T-test לבדיקת השפעת משתנה ממתן – תפקיד הנשאל בחברה על משתני המחקר , סטטיסטיקה תיאורית – 32
טבלה מס' 13: מבחן T-test לבדיקת השפעת משתנה ממתן – תפקיד הנשאל בחברה על משתני המחקר , independent samples test -…
33
טבלה מס' 14: מבחן T-test לבדיקת השפעת משתנה ממתן – מידת הוירטואליות בחברה על משתני המחקר , סטטיסטיקה תיאורית .. 34
טבלה מס' 15: מבחן T-test לבדיקת השפעת משתנה ממתן – מידת הוירטואליות בחברה על משתני המחקר , independent samples test –
35

1 .
תקציר.
חברת HOT  הינה אחת מחברות הטלקומוניקציה הגדולות בישראל והיא מתמחה במתן שירותים שונים כמו:
שידורי טלוויזיה בכבלים , תשתיות אינטרנט בכבלים וטלפוניה קווית.
החברה מתמחה במתן שירות ללקוחותיה ובשימוש רב של טכנולוגיות מידע (IT) ותקשורת מתקדמים ביותר , המסווגים  את הארגון במידה רבה כארגון וירטואלי , אך עם זאת הארגון מתנהל בצורה מסורתית עם הירכיה ברורה בין גופי הארגון וצורת ניהול מסורתית.
בעבודה זאת רצינו לבדוק את טיב הקשר שבין מידת שביעות הרצון מהעבודה  למידת הביטחון התעסוקתי בקרב עובדי המכירות בארגון שנחלקו לשני קטגוריות : נציגי המכירות במוקד וסוכני המכירות בשטח.
כמו כן רצינו לבדוק מהי מידת הוירטאליות בארגון והאם היא משפיעה על מידת שביעות רצון העובדים ומידת הביטחון התעסוקתי בקרב העובדים.
רמת שביעות הרצון מהעבודה נחלקה לארבעה מימדים שונים: שביעות רצון משכר ותגמולים , שביעות רצון מהסביבה , שביעות רצון מהמנהל הישיר ושביעות רצון מהעמיתים לעבודה.
מידת הביטחון התעסוקתי נחלקה לשני מימדים: ביטחון תעסוקתי קוגנטיבי וביטחון תעסוקתי רגשי.
כמוכן נבדקה השפעות של משתנים דמוגרפיים של כל עובד ( מגדר , גיל , וותק בארגון , גיל )על תוצאות המחקר.
המחקר התבצע באמצעות סקר בצורת שאלון שמולא ע"י 81 מאנשי המכירות בארגון ש 60% מהם נציגי מכירות במוקד ו 40% מהם סוכני מכירות בשטח. לאחר ביצוע המחקר וניתוח סטטיסטי של הממצאים נמצא כי :
מידת שביעות הרצון מהעבודה הינה בינונית עד גבוהה ,מידת שביעות הרצון מסביבת העבודה והעמיתים לעבודה נצפתה כגבוהה אך אם זאת יש מקום לשיפור בנושאים כמו שביעות רצון משכר ותגמולים ושביעות רצון מהמנהל הישיר.
מידת הביטחון התעסוקתי הינה בינונית עד גבוהה, לא נצפה הבדל בין מידת ביטחון תעסוקתי קוגנטיבי למידת ביטחון תעסוקתי רגשי.
מידת שביעות הרצון מהעבודה בקרב נציגי המכירות במוקד גבוהה מסוכני המכירות בשטח.
מידת הביטחון התעסוקתי בקרב נציגי המכירות במוקד גבוהה מסוכני המכירות בשטח.
מידת הוירטואליות בחברה אינה משפיעה על מידת שביעות הרצון מהעבודה בקרב עובדי החברה.
מידת הוירטואליות בחברה אינה משפיעה על מידת הביטחון התעסוקתי בקרב עובדי החברה.
וותק העובד בארגון משפיע על מידת שביעות הרצון מהעבודה ועל מידת הביטחון התעסוקתי.
גיל הנשאל אינו משפיע  על מידת שביעות הרצון מהעבודה ועל מידת הביטחון התעסוקתי.
ניתן לומר כי חלק מההשערות ששיערנו בתחילת המחקר והתבססו על סקירת הספרות וחשיבה לוגית אוששו וחלק מהן לא אוששו ןאפילו היו הפוכות.