עבודה במימון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4409
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

בס"ד ביה"ס למנהל עסקים.
קורס :מימון וקבלת החלטות מספר 2061
עבודה במבוא
לניהול התפעול ניתוח אירוע:חברת DERWENTSIDE מרצה :מר אריאל שושן    חברת DERWENTSIDE PLC  גדלה בקצב מהיר והיא מעוניינת לבצע תוכנית השקעות אשר תכניס את החברה לתחום של מכירת התקני אבטחה אלקטרוניים,במיוחד למרכזי גינון.חקר שוק הראה שהביקוש להתקן שכזה ימשיך בחמש השנים הקרובות .
עבודה זו מחולקת לשני חלקים .
בחלקה הראשון באה העבודה להעריך את ההשקעה המוצעת . ההערכה בוצעה  על פי תוכנית לדרישות החזויות מבחינת תזרים המזומנים אשר מהווה את נקודת הפתיחה להערכה שניתנה בעבודה זו. תוך הסתמכות על הנתונים שסופקו וחקר המקרה ניתנו ההערכות הבאות :
א.
יעוץ לחברת  Derwentside Plc  האם להמשיך ביוזמה החדשה .
התשובה מתבססת אך ורק על הנתונים מחקר המקרה . בוצע  ניתוח NPV  להערכת הכדאיות תוך התחשבות בשיקולי המס השונים ובמיוחד בשיקולים של פחת וריבית.
ב.
הערכה יותר מציאותית ולא מופשטת לכדאיות הפרויקט תוך התייחסות לגורמים פיננסיים ולא פיננסיים שנלקחו  בחשבון לצורך קבלת החלטה יעילה ואפקטיבית.
בחלקה השני של המטלה מובא דיון באופן בו היא תמומן, באמצעות הון בעלים –כסף מתוך רווחי הפירמה או בהון זר הניתן לגיוס ע"י אג"ח, מניות,או הלוואות.
נבחנו כל אחד מסוגי ההלוואות ומובא דיון בתאימות שלהם לפירמה.
לאחר השוואה בין הגישות השונות לחישוב עלות ההון הומלץ לפירמה כי המימון המשתלם ביותר ליוזמה זו הוא הלוואה לטווח בינוני של עד 5 שנים, זהו האשראי הזול ביותר לפירמה וכן המתאים לאורך חיי המיתקן .