מנהיגות נשים בחינוך:אפיוני מנהיגות אצל נשים מנהלות במערכת החינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 9322
מספר מקורות 33

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית מוגשת לקורס : מנהיגות ויישומיה בחינוך .
מנהיגות נשים בחינוך יולי 2009
תקציר עבודה זו מתמקדת בסגנון ניהול נשי במערכת החינוך.
בעבודתי רציתי לבדוק מהם אפיוני מנהיגות אצל נשים מנהלות במערכת החינוך.
סקרתי מתוך מאמרים שני סוגים עיקריים של סגנונות מנהיגות – מנהיגות מעצבת ומנהיגות מתגמלת. כמו כן, סקרתי את נושא מנהיגות הנשים באופן כללי ומנהיגות נשים בחינוך בפרט.
מטרתי הייתה לבדוק האם נשים מנהלות נוקטות בסגנון ניהול שונה ומהם מאפייני המנהיגות הנשית.
מצאתי כי נשים אכן נוקטות בסגנון מנהיגות מעצב המאופיין בתכונות אשר מתאימות יותר לתפקידי ניהול במצב המורכב הקיים בתקופתנו.
סגנון מנהיגות הנשים הוא ייחודי ומאופיין בעיקר: בשיתופיות בקבלת החלטות, דמוקרטיה, חלוקת כוח ואינפורמציה, יחס אישי, כבוד הדדי, דאגה לזולת, מציאת פתרונות לשביעות רצון כל הצדדים, צורך בשותפות ועבודת צוות. המסקנות העיקריות היו, כי סגנון הניהול הנשי מאופיין בתכונות אשר מביאות תועלת לחברה כולה ונשים מנהלות יעילות יותר מגברים מנהלים אשר לרוב נוקטים בסגנון מנהיגות מתגמל. נשים מנהלות תורמות לניהול יעיל ולשיפור אקלים בית הספר, הן רותמות את הכפופים להן אל המשימה תוך קבלת החלטות משותפת ועבודת צוות.
יש להן סגנון מנהיגות ייחודי והן מצטיינות במנהיגות לא כוחנית אשר מביאה לתוצאות טובות יותר של WIN-WIN.
תוכן עניינים
פרק א' –  מבוא                                                                                      2
פרק ב' –  סקירת ספרות
1 .א.מהי מנהיגות                                                            3
1 .ב.מאפייני המנהיגות-השפעה,סמכות וכוח                      5
1 .ג.תיאוריות הנובעות ממאפייני המנהיגות                       6                     
1 .ד.סגנונות מנהיגות בארגונים                                        7
1 .ה.סגנונות מנהיגות בבית ספר                                       8                     
2 : מנהיגות נשים                                                                                    10
3 : מנהיגות נשים במערכת החינוך                                                           16
פרק ג'- מערך המחקר                                                                             19
פרק ד' – ממצאים                                                                                  20 פרק ה' – דיון ומסקנות                                                                           23
פרק ו' – ביבליוגרפיה                                                                              26