סיכום לבחינה יסודות המינהל הציבורי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 32606

תקציר העבודה

שאלות אמריקאיות מה מהמאפיינים הבאים אינו מאפיין מהסקטור העסקי: הגינות חשובה יותר מיעילות. איזה מהעקרונות הבאים אינו מהערכים המנחים את תיאורית הניהול המדעי: העובד חרוץ מטבעו, מעוניין בעבודה, יוזם. ברנרד כשדיבר על הסמכות טען כי: מבחינה של הסמכות היא האם הכפופים מצייתים. מי מאמין שניתן להעלות את התפוקה ע"י תוספת כסף בלבד? טיילור המניע החשוב ביותר של האדם לעבודה לפי גישת הניהול המדעי: מניע כלכלי.אסכולת יחסי אנוש יוצאת בין השאר מנקודת הנחה:ב. מוסרית, אין לראות באדם אמצעי בלבד. ד.
פרקטית, יחסי אנוש טובים יועילו לארגון. תשובות ב+ד נכונות. לפי צסטר ברנרד התנאי הראשון לכך שהוראה תזכה בלגיטימיות הוא: שהעובד יבין את ההוראות הניתנות לו. אצל איזה מהחוקרים הבאים "מימוש עצמי" הוא הצורך הגבוה ביותר בפרמידת הצרכים של האדם: מאסלו פירוש המונח אחדות הפיקוד הוא: אין אדם יכול להיות כפוף לשני אנשים. מוסדות הפיקוח על הביורוקרטיה בשם הדמוקרטיה הם: הממשלה, הפרלמנט ואמצעי התקשורת. המוסדות המפקחים על טיב התפקוד של הביורוקרטיה הם: א מערכת ביקורת חיצונית, ומערכת ביקורת פנימית. ב נציגי ציבור המכהנים בתפקידים שונים בביורוקרטיה. ג רשויות נבחרות (הכנסת, מועצת העיריה) ד אמצעי התקשורת. ה תשובות א+ב+ג נכונות. ו כל התשובות נכונות.השאלה הבסיסית של חלוקת העבודה במינהל הציבורי היא: א. מי עושה מה? ב.
מי צריך לעשות מה? ג. תשובות א+ב נכונות. השאלה הבסיסית של חלוקת העבודה במינהל הציבורי היא: א. ליקויים בתפקודו של ארגון, ייעול, הידוק השליטה של הדרג הפוליטי, ב. התאמת הארגון למילוי תפקידים חדשים, רתימת הארגון להשגת חזון חדש, ג. צמצום המגזר הציבורי, שינוי לשמו, ד. תשובות א ו-ב נכונות. ה.
כל התשובות נכונות. שאלת חלוקת העבודה במינהל הציבורי נוגעת לחלוקת העבודה: א. בין משרדי הממשלה, ובתוך המשרד הממשלתי. ב. בין המשרד הממשלתי לבין גופים הפועלים מטעמו (חברות ממשלתיות, רשויות סטטוטוריות, וכיו"ב), ג. בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי, ה.
תשובות א+ב+ג נכונות. בין הסיבות לעריכת שינויים במבנה הארגוני: א.
ליקויים בתפקודו של ארגון, ייעול, הידוק השליטה של הדרג הפוליטי ב. התאמת הארגון למילוי תפקידים חדשים, רתימת הארגון להשגת חזון חדש ג. צמצום המגזר הציבורי, שינוי לשמו ד. תשובות א+ב נכונות ה. כל התשובות נכונות. חוק מאה המיזמים היה: חוק שנועד לזרז הליכי טיפול בירוקרטים במיזמים נבחרים. המבנה הארגוני מסדיר את:
א.
חלוקת המשימות הכלליות של הארגון למשימות משנה והטלתן על יחידות ועל תת יחידות, ב. יחסי הגומלין בין היחידות לבין עצמן ברמות השונות של המדרג, ג. תשובות א+ב נכונות. איזה מהעקרונות הבאים אינו מהערכים המנחים את …