עבודת גמר בקורס שיווק-יבוא פרארי לישראל באוניברסיטה הפתוחה .ציון 95

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7169
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

Ferrari  Personalized Passion שם המגיש ת.ז :
תאריך הגשה :13/2/2011
קורס :שיווק תקציר העבודה שוק הרכבים היוקרתיים בישראל הינו שוק הנשלט ע"י מס' חברות עיקריות: אאודי, מרצדס, פורשה לקסוס ויגואר. לאחרונה פורסמו ידיעות רבות על כך שקבוצת גד זאבי(בעלי יפנאוטו-יבואנית סובארו), נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קבוצת אלון להקמת שותפות לייבוא מכוניות פרארי לישראל. נכון להיום, לרכב הנ"ל אין מתחרה ראוי בישראל שכן מלבד היותו מותג בינלאומי, רכב זה הינו בעל תכונות ייחודיות של כוח, מהירות ואקסטרימיות, תכונות שלא קיימות  ברכבים התחליפים היוקרתיים מבית החברות המתחרות בישראל (מוצר זה הוא מוצר סופר פרימיום).
פרארי (Ferrari) היא חברה איטלקית הנשלטת ע"י קבוצת פיאט , לייצור מכוניות ספורט בעלות ביצועים גבוהים ומכוניות מירוץ אשר הוקמה בשנת 1929 על ידי אנזו פרארי. בתחילה החברה נקראה סקודריה פרארי, ויצרה מכוניות מירוץ בלבד, ומאז שנת 1946 החלה פרארי לייצר מכוניות ספורט סדרתיות, ושמה הפך סופית לפרארי .S.P.A.נכון להיום היא החברה המובילה בזכייה במרוץ פורמולה-1.
 בעבודה זאת אשתדל לנתח את מצב השיווקי  של חברת פרארי עולמית  כיום ואת השוק בישראל  ימים מספר  לפני התחלת היבוא . כמו כן אשתדל לתת המלצות לדרכי פעולה בהחדרת המותג לישראל.
קריאה מהנה מצב שיווקי נוכחי :
1) הגישה השיווקית המאפיינת את פעילות החברה:
2) שלב המוצר במחזור החיים :

3 )תיאור המוצר ע"פ תמהיל השיווק :
תמהיל השיווק- המדובר במערכת משתני השיווק, משתנים שניתן לשלוט עליהם, שהפירמה ממזגת כדי ליצור את התגובה הרצויה לה בשוק המטרה.
מוצר-Product- תהמיל המוצרים של החברה: רוחב התמהיל אורך תמהיל המוצרים : עומק: אחידות : קו המוצרים –.
מחיר- Price: מקום :
פרסום וקידום מכירות –- המסר:
מבנה המסר : מתכונת המסר :.
מקור המסר-
4 ) פירוט אסטרטגיית הבידול והמיצוב שנבחרה עבור המוצר:
בידול מימד מוצר: מימד שירותים : תדמית : כוח אדם : מיצוב 5.תיאור סביבת המיקרו של החברה:
הפילוח של החברה: גורמים המשפיעים על התנהגות הקנייה:
ניתוח שוקי  צרכנים (7O's Framework) גורמים המשפיעים על התנהגות הקנייה של צרכנים פרטיים:
גורמים תרבותיים:
משתנים פסיכולוגיים:
אמונות והשקפות-  משתנים חברתיים:
קבוצות התייחסות-   משתנים אישיים:
אפיון סוג הקנייה:
הסביבה התחרותי של החברה:
רמות תחרות:
ניתוח הסביבה התחרותית ע"פ פורטר פורטר מזהה 5 גורמים ראשיים שעל פיהם אפשר לקבוע את האטרקטיביות התחרותית בענף והם: לקוחות,ספקים,מתחרים חדשים,מוצרים תחליפיים,ומתחרים בענף.
לקוחות : ספקים:
מוצרים תחליפיים :
 מתמודדים חדשים :
תחרות קיימת בענף:
6 ) תיאור סביבת המקרו של החברה:
7) השווקים הזרים בהם פועלת החברה:
ניתוח הזדמנויות (SWOT) ניתוח פירמה ע"פ מודל SWOT: ניתוח הסביבה הפנימית (החברה עצמה ביחס למתחרים: יתרונות וחולשות) וניתוח הסביבה החיצונית (הסביבה בה פועלת החברה: הזדמנויות, ואיומים). הדילמה השיווקית שלי היא הייתה הכניסה הצפויה של חברת פרארי לישראל ולכן בניתוח הסביבה החיצונית התמקדתי בסביבה אותה תפגוש החברה בבואה לארץ.
Strength :
Weakness: Opportunities :
Threats :
הגדרת יעדים אסטרטגיה שיווקית   תוכנית פעולה אמצעי בקרה ביבליוגרפיה: