פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
ציון 91
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2389

תקציר העבודה

פסיכולוגיה בחינוך ממן
1 4
שאלה 1
התניה קלאסית – התיאוריה הבסיסית בפסיכולוגיה הביהייביוריסטית, אשר מסבירה כיצד מתרחשת למידה . תיאוריה זו קשורה בשמו של הפיזיולוג הרוסי פבלוב אשר מסביר כי תהליך החשיבה מתבצע באמצעות "עקרון הקרבה או הצמידות", זאת אומרת שאנו נזכרים בדבר מה כשאנו נתקלים בגירוי שאותו פגשנו בעבר בצמידות לדבר הנזכר. למשל אם בעבר היה לי חבר עם שיר משותף , בכל פעם שאשמע את השיר אזכר בחבר שהיה לי, זאת אומרת המשמעות היא לקשר בין 2 גירויים . אלעד בן השלוש פיתח לאחרונה הרגל לנשוך את חבריו , אנסה לייעץ להוריו לטפל בבעיית הנשיכות באמצעות התניה קלאסית:
הילד נושך חבר בפעם הראשונה = בזמן הנשיכה יקבל זרם חשמלי באמצעות מכשיר שפותח עבורו והותקן לו בשיניים  = תוצאה = בהלה / פחד הילד נושך את חברו בפעם השנייה = זרם חשמלי = פחד בהלה בפעם השלישית לכשהילד ירצה לנשוך כי דברים לא מתנהלים כרצונו = ילמד לקשר בין שתי הגירויים והתוצאות . הוא יבין שנשיכה =לזרם חשמלי כואב מבהיל .
על פי המושגים :
ג.ב.מ. = נשיכה    – ת.ב.מ = כאב / פחד ג.מ. = זרם חשמלי  – ת.מ. = כאב / פחד –