אינטראקטיביות בפרסומת כגורם משפיע על הצרכן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 6738
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

סוגי פרסומות באינטרנט. 5
2 .1.1.     פרסומת באנר. 5
2 .1.2.     פרסומת פופ – אפ. 6
ההבדלים בין פרסומות באנר ופופ-אפ. 7
2 .2.1.     מבנה  7
מדידת יעילות הפרסום באמצעות מודל ההשטחות. 8
2 .3.1.     תפיסה  8
2 .3.2.     רגש   9
2 .3.3.     הכרה  9
2 .3.4.     אסוציאציה  9
2 .3.5.     שכנוע  9
2 .3.6.     התנהגות  10 גורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט. 11
2 .4.1.     סוג שימוש באינטרנט. 11
2 .4.2.     ניסיון שימוש באינטרנט. 11
2 .4.3.     משתנים דמוגרפים. 12
רמת אינטראקטיביות הפרסומת כגורם משפיע על תגובת הצרכן 12
2 .5.1.     מאפייני האתר. 12
2 .5.2.     רמת אינטראקטיביות. 13
שיטת המחקר  15
מטרת  המחקר  15
כלי המחקר  16
מערך המחקר  16
משתתפי המחקר. 17
השערות המחקר. 17
משתני המחקר  17
מוגבלות המחקר. 18
נספח 1: מודל תקשורת אינטראקטיבית. 32
נספח 2: מודל השטחות. 32
נספח 3:דוגמא לפרסום אינטראקטיבי של ספרייט. 33
נספח ארבע: שאלון 34
נספח חמש: הפרסומות שהופיעו בשאלון 39
נספח שש: טבלת הנתונים. 41
 
1 .           
1 .734 מיליון ישראלים גולשים כל יום באינטרנט, מיליארד אנשים השתמשו באינטרנט במהלך 2009, גידול של 18% לעומת 2008.
234 מיליון אתרי אינטרנט הוקמו מאז עלה לאוויר אתר ה-WWW הראשון, 47 מיליון מתוכם נוספו במהלך השנה האחרונה. יש היום לא פחות מ- 126 מיליון בלוגים פעילים ויותר מ- 500 מיליון בני אדם מחזיקים חשבון פייסבוק פעיל. בכל יום נשלחות 247 מיליארד הודעות דואר אלקטרוני . האינטרנט הינו כלי רב עוצמה ותופס נתח גדול מחיי היום, על פי דו"ח חברת הייעוץ האסטרטגי TASC ומהערכות וואלה בסיום שנת 2009,  נתח הפרסום באינטרנט מהווה כ-21% מעוגת הפרסום השנתית בישראל, נתון שמגלם בתוכו כ-910 מיליון שקל (ברוטו). נתוני הפרסום בבאנרים ובווידיאו באתרי האינטרנט, כמו גם בפרסום במנועי חיפוש בישראל, מחזקים את מה שניכר היטב בחלוקת עוגת הפרסום: היקף הפרסום באינטרנט גדל, וכל עשרת המפרסמים הגדולים בארץ הגדילו את היקפי הפרסום שלהם באינטרנט בשיעורים דו-ספרתיים .  השינוי בהרגלי הצפייה במדיה, בפרט בקרב בני הנוער אבל גם בקרב מבוגרים, העביר את המיקוד מהטלוויזיה לאינטרנט ומשפיע על הרגלי הצריכה ועל האופן שבו הקהל מתחבר למותג. הפרסומאים יוצרים מסרים ייחודים לפלטפורמה האינטרנטית – מסרים שמעוררים שיחה ומערבים את הצרכנים בפעילות. היתרון – גישה יותר טובה לקהלים והעצמת החיבור בין הצרכן לבין המותג. השאלה העולה בעקבות כל זאת היא כיצד רמת האינטראקטיביות משפיע על הצרכן ?
 האם אינטראקטיביות תגרום לצרכן להיות יותר מעורב במותג או אולי בכלל תיחשב כהטרדה ותגרום להתעלמות מהפרסומת. האם יש הבדל בתגובה עקבות משתני צרכנים (גיל, מין וכד').
על מנת לבדוק שאלה זאת אסקור קודם כל את מדיית האינטרנט ודרכי הפרסום בה, לאחר מכן אציג את מודל ההשטחות ויכולתו לשמש ככלי למדידת יעילות הפרסומת ובסופו של דבר אנסה לראות כיצד משתנה האינטראקטיביות משפיע על תגובת הצרכן כלפי הפרסומת והמוצר.
השערת המחקר הינה שהצרכן מגיב בצורה חיובית יותר ככל שפרסומת יותר אינטראקטיבית הן מבחינת אהדה והן מבחינת כוונות קנייה.