שינוי ארגוני המביא לשינוי תרבות ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5746
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

*** הצעת מחקר בלבד – לא כולל את המחקר עצמו ** לא כולל נספחים *** לא כולל את שאלוני המחקר הקשר בין שינוי ארגוני ובין שינוי תרבות ארגונית  מאת :    מנחה : הצעת מחקר כמימוש חלקי של הדרישות לתואר בוגר מנהע"ס שינוי ארגוני מביא שינוי תרבות ארגונית  תחום התקשורת נתון לשינויים הן מבחינה טכנולוגית, הן מבחינת המבנה העסקי של הענף והן מבחינת הרגולציה החלה עליו.עסקי קבוצת בזק מושפעים מרמת הפעילות הכלכלית הכללית במשק, כאשר שינוי לטובה או לרעה ברמה זו צפוי להשפיע בהתאם על עסקי הקבוצה.
משק התקשורת בישראל עבר מהפיכה כשלבזק תפקיד מרכזי בה , למרות הפסקת מעמדה ההיסטורי כמונופול וכספקית יחידה של תשתיות תקשורת במדינה .
חברת בזק פועלת בשוק זה ב"ידיים כבולות" כאשר היא כפופה, עדיין, למגבלות הרגולציה של המחירים המוטלות על הקבוצה משום היותה עדיין בעלת הנתח הגבוה ביותר בשוק, (דו"ח כספי, בזק 2005).
שינוי ארגוני בבזק- ב 2007: במסגרת השינוי הארגוני בבזק בוטלו חטיבות הביצוע בחברה. מנגד, הוקמו חטיבה פרטית וחטיבה עסקית, כמו כן, הוקמו חטיבות מסייעות: חטיבת הנדסה ורשת וחטיבת תפעול ולוגיסטיקה.
השינוי הארגוני העיקרי בוצע בראשית 2007 והוא הושלם תוך פרק זמן של פחות מ-3
חודשים, תוך כדי שהוא מצמצם משמעותית את מספר החטיבות והאגפים בחברה, ואת מספר עובדי החברה בהתאם. בשל המבנה הארגוני החדש, אין כמעט עובד בין אלפי עובדי בזק שלא שינה את ייחוסו הארגוני.
אלפי עובדים שינו את ממשקי תפקידם, את מקום עבודתם ואת האופן בו הם מופיעים במערכות החברה. בנוסף, נערכו שינויים מהותיים בכל תהליכי העבודה בבזק .
זהו מצב מסוכן לארגון, העלול להביא, לפגיעה במחויבות העובדים לארגון וכפועל יוצא מכך ,לירידת תפוקות וכושר תחרות בשוק. שוב אין בזק מבטיחה עוד בטחון בעבודה ודורשת מעובדיה שיפור מתמיד ביכולותיהם , לקיחת אחריות על התפתחותם במהלך עבודתו, ואחריות לתכנון הקריירה שלהם.
לדעתו של Seel, Richard (2000), שינוי ארגוני יכול גם לאיים על תבניות כוח קיימות ומהסיבה הזו לפעמים נגלה כי השינוי זוכה להתנגדות דווקא מאלו הנמצאים בעמדות כוח בארגון.
בהפרטת בזק ובביצוע השינוי הארגוני המסיבי בה, התרחשה פגיעה בחוזה הפסיכולוגי.
הדיסציפלינה של עבודת המחקר היא בענף ההתנהגות הארגונית בלימודי מינהל עסקים.
תוכן עניינים
עמוד
1 . שם המחקר
2 . מבוא

2 .1. הצגת הבעיה
2 .1.1.  תיאור הארגון       2.1.2.  תיאור הבעיה בארגון
2 .1.3.  הבעיה העסקית
2 .2. שאלת המחקר
2 .3. מטרות המחקר וחשיבותן.

2 .3.1. מטרות אקדמיות.
                2.3.2. מטרות יישומיות.
                2.3.3 הדיסציפלינה של העבודה.
        2.4.  סקירת ספרות           2.5.  רציונל המחקר
2 .6. משתני המחקר
2 .7. השערות המחקר
3 . שיטת המחקר
3 .1. מערך המחקר
3 .2. המדגם
3 .2.1. הגדרת אוכלוסיית המדגם
3 .2.2. המדגם
3 .2.3. תיאור שיטת הדגימה
3 .2.4. שיקולים בבחירת המדגם ושיטת הדגימה
3 .3. כלי מחקר
3 .4. הליך
3 .5. שיטת הניתוח
4 . מגבלות המחקר 5. נגישות הסטודנט לנושא ולמידע
6 . לוחות זמנים 7. רשימת מקורות (ביבליוגרפיה)
8 . נספחים