פסיכולוגיה קוגניטיבית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה קוגניטיבית |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1095 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן)
1 4
שאלה 1 (שאלה המתייחסת ללומדת הקורס שנשלחה אליכם על גבי תקליטור) (61 נק') הניסוי של נבון המוצג בפרק תפיסת צורה ביח' 5, המופיע בתקליטור שצורף ליחידות הקורס, בפרק ""תפיסת צורה – גישה הוליסטית" , מדגים יפה את אופן השימוש בדפוס זמני תגובה לצורך הסקה לגבי שאלות קוגניטיביות. השאלה הקוגניטיבית שלגביה רוצים להסיק מניסוי זה היא: מי משתי הגישות לתפיסת צורה: הגישה ההוליסטית, שעל פיה העיבוד הגלובלי קודם ללוקלי, או הגישה האנליטית, שעל פיה העיבוד הלוקלי קודם לגלובלי, היא הנכונה?
בניסוי זה נמדדים זמני תגובה (המשתנה התלוי) כפונקציה של שני משתנים בלתי תלויים: סוג הזיהוי הנדרש (זיהוי לוקלי או זיהוי גלובלי), ו-מידת ההתאמה בין האות הגלובלית והאות הלוקלית (תואם או לא תואם). א. 1. המסקנה של נבון שהעיבוד הלוקלי איננו משפיע על העיבוד הגלובלי נובעת מכך שהוא מצא שזמני התגובה של תנאי גלובלי תואם, ושל תנאי גלובלי לא תואם אינם שונים באופן משמעותי זה מזה (בחרו את שני התנאים הללו מתוך האפשרויות הבאות: לוקלי תואם, לוקלי לא-תואם, גלובלי תואם, –