אנטי אייג'ינג, הדילמה מוסר ועסקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 9787
מספר מקורות 52

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא. 1
פרק 1- שוק ה"אנטי אייג'ינג" 2
1 .1 היקף שוק. 2
1 .2 קהל יעד. 3
1 .3 שחקני מפתח ומוצרים. 4
פרק 2- הבעיות בתעשייה. 5
2 .1 "מחקרים מוכיחים" 5
2 .2 בטיחות המרכיבים. 8
2 .3  אינטרס עסקי 11
פרק 3 – דיון מוסרי 12
3 .1 מיתוסים בעולם העסקים. 12
3 .2 ריסון המערכת העסקית.. 16
3 .2.1 ריסון חיצוני- חקיקה. 16
3 .2.2 ריסון פנימי (עצמי) 24
סיכום. 26
ביבליוגרפיה. 27
מבוא                                                                                                    הרצון הראשוני של האדם להישאר צעיר לנצח מטפח ומזין תעשיית ענק של מוצרים מעכבי הזדקנות הנקראת "אנטי אייג'ינג" ברחבי העולם. שוק מוצרי האנטי אייג'ינג נתון לרצון ההולך וגובר של הצרכנים להראות צעירים ובריאים ולחשיבות שניתנת לבריאות ורווחה. השוק העולמי עבור מוצרים לשיפור המראה גלגל ב- 2010 כ 832 מיליון דולר, וצפוי להגיע  ל 291.9 מיליארד דולר עד 2015! (Global Industry Analysts, Inc, 2009), (Mintel International Group Ltd, 2011).
הצמיחה המהירה הזו לא יכולה שלא לעורר שאלות נוקבות: מה באמת קורה כאן? האם יש אחראי ציבורי למה שנמכר בראש חוצות עם הבטחות גורפות? מתברר שבשולי התעשייה הענפה אפשר לזהות גם מחלוקות רבות. רוב המוצרים שנמכרים לצרכן נמצאים בתחום האפור שבין תרופה לקוסמטיקה ולכן לא עוברים תהליכי בדיקה והסמכה של הרגולציה כמו FDA  (רשות המזון והתרופות האמריקאית( (ליפשיץ, 2007). מצאתי במחקרים שהמרכיבים במוצרים לא מסוגלים לקיים את ההבטחות על האריזה, יתרה מכך נמצא קשר בין שימוש במוצרים לבין מחלת הסרטן ולרעלים נוספים המזיקים לגוף. כמו כן, בחנתי מאמרים ומומחים בתחום הטוענים כי מדובר ברמאות ותעשייה של אשליות. לכן יש כאן דילמה בולטת בין אינטרס עסקי של שוק המגלגל מיליארדים לבין המוסר.
בעבודה זו אבחן דילמה זו ע"י סקירה ספרותית,  אבדוק מהו גודל השוק למוצרי "אנטי אייג'ינג", קהל היעד והמוצרים.
מי הם שחקני המפתח בארץ ובעולם, אבחן את הבעיות של השוק מול הרגולציה והמתנגדים, את הריסון הפנימי והממשלתי אל מול תעשיה הולכת וגדלה של מוצרים שיעילותם ובטיחותם מוטלת בספק.