ניהול משאבי אנוש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 93
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1051

תקציר העבודה

                                                                                    ממן 13
שאלה 1
חברת AVX אשר מאמינה כי התמדת עובד קשורה בשביעות רצונו פועלת לגייס אליה עובדים אשר יתאימו לאופי הארגון ובכך יקטן אחוז התחלופה.
שיטה אחת של ניתוח עיסוקים אשר תתאים להשגת מטרות החברה היא מודל מאפייני העיסוק של האקמן ואולדהאם. ע"פ שיטה זו, קיימים חמישה מאפיינים עיקריים שלפי מידת קיומם בעיסוק עשויה להיקבע המוטיבציה לעבודה של המועסקים בו: מגוון כישורים, זהות תפקיד, משמעות תפקיד, אוטונומיה ומשוב.  על מנת לנתח את העיסוק בנו האקמן ואולדהאם שאלון- "סקר לאבחון עיסוקים" אשר ממפה את העיסוק על פני המאפיינים העיקריים ובונה את הפרופיל האופייני. שיטה זו תעזור לארגון להתאים את פרופיל העובד המתמיד לעיסוק של עובדי הייצור. פרופיל עובדי הייצור כולל סדרת פרמטרים כגון גיל, השכלה, תחומי עניין אישי במסגרת העבודה, שאיפות לימוד , מוטיבציה ועוד. כאשר …
שאלה 2
תורת ההסתגלות לעבודה טוענת שעל מנת שתהיה הישארות רצונית בארגון צריכים להתקיים 2 דברים: שביעות רצון של הארגון ושביעות רצון של העובד.
שביעות רצון של הארגון תתקיים אם תהיה הלימה מסוג 1-  בין דרישות התפקיד לבין כישורי העובד. ושביעות רצון של העובד תתקיים אם תהיה הלימה מסוג 2- מכלול התגמולים נמצא בהתאמה לצרכים, מאווים והשאיפות של העובד.
על פי תורה זו, על מנת שתהליך מיון יהיה …
שאלה 3
סעיף א- מנכ"ל בית ההשקעות יבחר במועמדים שרמת הטסטסטורון בדמם גבוהה באם לקיחת סיכונים תוגדר על ידו כקריטריון תפקודי. קריטריון תפקודי הוא ממד שעליו נמדדת מידת ההצלחה של עובד בתפקידו. במחקר שבוצע נמצא מתאם ברור בין רמות …