היבטים התנהגותיים בבית ספר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3372
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בית-הספר על-שם דוד שמעוני נוסד בשנת 1950. בית-הספר שמעוני הוקם בלבה של "שכונת עובדי חברת חשמל", שכונת בתים פרטיים צנועים בגבעתיים. בית-הספר נקרא על שמו של המשורר הלאומי-ציוני, דוד שמעוני, על שום חיבתו של מנהל בית-הספר הראשון, מר שרגא סביר זכרונו לברכה, ליצירותיו הספרותיות של המשורר. כיום מונה בית הספר שמעוני 540 תלמידים. כמו בכל ארגון, קיימים היבטים התנהגותיים שונים המשפיעים על תפקוד בית-הספר. בוצע ניתוח של חמישה היבטים כאלה:
התרבות הארגונית, התקשורת הארגונית, מערכת ההנעה, אסטרטגיית כיסוי שוק ומרכיבי איכות השירות. לבסוף נבדקה האינטגרציה בין היבטים אלה, ונמצא כי מרביתם, מלבד התרבות הארגונית, הולמים זה את זה. השערת הכותבת הינה שהיבט התרבות שונה מהאחרים, מכיוון שהוא נקבע, בחלקו, על-ידי משרד החינוך.
תוכן עניינים
היבטים התנהגותיים בבית ספר שמעוני 3
1 .1. הצגת הארגון 3
1 .2. ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים.. 4
1 .2.1. התרבות הארגונית בבית-ספר שמעוני 5
1 .2.2. תקשורת ארגונית. 6
1 .2.3. מערכת הנעה בבית-הספר שמעוני 7
1 .2.4. אסטרטגיית כיסוי שוק. 8
1 .2.5. מרכיבי איכות השירות בבית-ספר שמעוני 10
1 .3. ניתוח אינטגרטיבי של ההיבטים השונים.. 12
1 .4. סיכום והמלצות. 13
ביבליוגרפיה. 14
נספחים.. 15
נספח א': רשת תקשורת (Mullins, 1999) 15