סיכום החומר למבחן בשיטות מחקר במדעי החברה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | מבחן |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | הטיות ודרכים להתגבר עליהן, הניסוי, הסקר, מושגי יסוד, מחקר אנתרופולוגי, סיכום והערכה, עקרונות המדידה |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2275 |
תקציר העבודה
יחידה 1
1 .2.2 הסבר מדעי רלוונטיות – יש מתאם בין המידע המסביר למוסבר. (יש קשר בין השניים) יש רלוונטיות – נשים שמנות מפחידות יותר מנשים רזות אין רלוונטיות – ילדים שמשחקים לא חברותיים.
בחינות – האם ניתן להעמיד את הטענה במבחן הניסיון הסבר מדעי – מנוסח כחוק כללי המצהיר שיש קשר בין שני המשתנים. (יש בחינות ורלוונטיות)
1 .2.3 משתנים משתנה תלוי – הגורם המוסבר, מה שמשתנה בהתאם לניסוי.
משתנה בלתי תלוי – הגורם המסביר, לפיו מנסים לנבא את השינוי במשתנה התלוי.
1 .3.2 הגדרות מונח תיאורטי – מונח כללי ומעורפל שאינו ניתן לצפייה ישירה באמצעות החושים.
הגדרה נומינלית – משתמשים במושגים אחרים כדי להגדיר את המונח, כמו במילון. הבעיה שגם המושגים האחרים הם מופשטים.
הגדרה אופרציונלית – מאפשרת לקבוע חד משמעית אם נתון מסויים משתייך או לא משתייך למונח.
הגדרה אופרציונלית נמדדת – מונחים שמודדים (הבנת הנקרא, יכולת מתמטית וכו') בניית מבחן, הגדרת אופן העברתו והגדרת ניקוד הגדרה אופרציונלית ניסויית – המניפולציה שהחוקר מבצע, איך הוא קובע את ערכי המשתנה הבלתי-תלוי של הנבדקים.
מונח תצפיתי – מונח המתקבל מהגדרה אופרציונלית.
יחידה 2
AàB בתנאי C