תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1517
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 11
קורס : תקשורת המונים שאלה 
1 :
ביחידה 1 (פרק 1.1.2 עמודים 12-
5 ) הוצגו מודלים תקשורתיים מסוגים שונים.
א.      נסו לחשוב מדוע חוקרי תקשורת בונים מודלים? מה תפקידו של המודל? וגם, מדוע יש מגוון רב כל כך של מודלים תקשורתיים?
תשובה:
התפתחו תפיסות שונות ומנוגדות באשר למהות תופעת התקשורת. אחד הדרכים לעמוד על ההבדלים בין התפיסות שונות היתרונות והחסרונות של כל אחד מהן היא לבחון מודלים. מודלים הם מעוניינים בעיקר בתהליך החברתי של שיגור מסרים וקליטתם והם מייצגים בדרכים שונות את השלבים והמרכיבים העיקריים בתהליך זה. מאחורי המודלים עומדת תפיסה של תקשורת כתהליך של השפעה על מחשבתו או על התנהגותו של קולט המסר.  מודל הוא ביטוי גראפי המתאר את הרעיון של התוכנית כדי לפשט את מורכבות התהליכים הקיימים בו . בתקשורת המודל בא לתאר ולהסביר את התהליכים השונים המתרחשים בעת פעולת התקשורת. יתרונם של המודלים בכך שהם מייצגים רעיונות תיאורטיים – מופשטים בצורה גראפית – חזותית, כעין מפה , שהיא יותר מוחשית ממילים. הצגה זו, מבחינה בין מרכיבים שונים של התהליך, וכך נושאים שונים שניתן להעלות באופן כללי, זוכים במודל להתייחסות ספציפית , המחייבת בניית מילון מונחים.
 חוקרי תקשורת בונים מודלים כי המטרה של המודלים בתקשורת הם לפשט, ולהראות בצורה גראפית רעיונות מופשטים.
ניתן   לראות איך התהליכים מתרחשים ומהם הגורמים המשפעים על התהליך כולו ועל חלקיו. כל מודל מציע דרך אחרת להבנת תהליך התקשורת.
מודל הוא מעיין מפה שמתארת את המציאות המורכבת. המודל מאפשר לנו להבין כיצד פועלת התקשורת ומהם היחסים בין מרכיביה כדי שנוכל לנתח בהצלחה סביבתית תקשורתית ולבחון את מאפייניהן.חוקרים משתמשים במודלים כדי לנסות להציג בצורה פשוטה וסמכותית תופעה כל שהיא או תהליך כל שהוא. מודל מאפשר להדגיש מרכיבים מסוימים של כל תופעה הנראים לחוקר או להדגיש שלבים מסוימים בתהליך שחוקר מנסה לתאר.