אתגרון 3 בקורס אסטרטגיה עיסקית, פיתרון+משוב של המרצה

תקציר העבודה

אתגרון מספר 3
אסטרטגיה עסקית כללי האתגרון הנוכחי נועד לתרגל אותך בעיקר בנושאים של יתרון תחרותי, אסטרטגיה פונקציונלית, אסטרטגיה גנרית ואסטרטגיה תחרותית.
המטרה אינה לבחון אותך על מומחיותך בפירמה המסוימת שלהלן או בענף בו היא פועלת, אלא על יכולתך להשתמש באופן מושכל בכלים שנלמדו ! יחד עם זאת, על הניתוח להיות יצירתי, הגיוני ומתקבל על הדעת…ולכן אין מקום להקדיש לאתגרון זה יותר מ 2- ש' ! האתגר קרא את הכתבות בהמשך והתייחס לשאלות: (ענה על 5 שאלות מתוך 6) כל שאלה
2 0 נק'
1 . תאר את מאפייני ענף הקוסמטיקה (שלב התפתחותי של הענף וכדו') כפי שעולה לדעתך מתוך הכתבות. אנא, השתמש במושגים שנלמדו עד עתה במהלך הקורס.
שים לב ? WTP 2. כיצד הנך מנתח את היכולת לתמחר את המותג 'לנקום' של לוריאל לאור מודל לטבלה המופיעה בסוף הכתבות.
על המתחרים (CA) 3. בהמשך לשאלה הקודמת-האם לדעתך יש לחברת לוריאל יתרון תחרותי באמצעות המותג לנקום ? נמק.
4. כיצד תגדיר את האסטרטגיה הגנרית של חברת "לוריאל" מתוך מהלך השקת ה"ביו תרם". הסבר ונמק.
5. מהו הקושי אתו נאלצה חברת "לוריאל" להתמודד בעקבות חיסרון מובנה שקיים באסטרטגיה ? ( הגנרית שלה (כתבה מס' 2
? ( 6. מהי האסטרטגיה הפונקציונאלית שנבחרה כדי לענות על בעיה זו (כתבה מס' 2
שאלת בונוס: ענה על
1 מ 2- שאלות 7. בהנחה שהגדרת את השלב ההתפתחותי בו נמצא הענף, באיזו אסטרטגיה תחרותית היית ממליץ לחברת לוריאל לנקוט אל מול מתחרה גדול שהוריד מחירים באופן דראמטי ? נמק. ( 3 נק').
8. בהנחה שהגדרת את השלב ההתפתחותי בו נמצא הענף, איזה אסטרטגיה תחרותית מומלצת לדעתך מול מתחרה חדש שרוצה להיכנס לענף ? ( 3 נק').