סמינריון סיום בלוגים ככלי למידה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2009
מספר מילים 7678
מספר מקורות 41

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מבוא
רקע
חשיבות המחקר שאלות המחקר השערות המחקר רקע
תיאורטי – סקירת ספרות כללי מהו בלוג ההיסטוריה של הבלוגים ומה בישראל סוגי בלוגים בלוגים מקצועיים CMC – תקשורת מתווכת מחשב על חינוך מבוגרים E learning-  לימוד מרחוק מאפייני בלוג ככלי למידה דיון   ביבליוגרפיה בלוג משמש בתחומי הלמידה למגוון משימות, החל מבלוגים הנכתבים על ידי מורים ומרצים  דרך בלוגים המשותפים לסטודנטים ומרצים בקורס מסוים העושים בו שימוש לרכז חומרים של מרצים וסטודנטים ועד לבלוגים אישיים הנכתבים על ידי הסטודנטים במסגרת מטלות קורס שהם מקבלים. מטרת המחקר הינה לבחון שימוש של סטודנטים בבלוגים ובמחקר נבדקה השאלה אם בלוג מעשיר את עולמו של הלומד בקורס והאם יש לו יתרונות על כלים אינטרנטיים אחרים ללמידה. מהמחקר עולה כי בלוג נתפס ככלי המעשיר את עולמו של הלומד בקורס ונתפס ככלי טוב ונוח לשימוש בקורס.
היות והבלוגים עצמם הפכו לנפוצים זה מקרוב, גם השימושים הנעשים בהם הינם "פיתוחים" ומוצאים בלוגים רבים הנכתבים על ידי אנשי מערכת החינוך לסוגיה.