סמינריון סיום בלוגים ככלי למידה
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 7678 |
מספר מקורות | 41 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
תקציר מבוא
רקע
חשיבות המחקר שאלות המחקר השערות המחקר רקע
תיאורטי – סקירת ספרות כללי מהו בלוג ההיסטוריה של הבלוגים ומה בישראל סוגי בלוגים בלוגים מקצועיים CMC – תקשורת מתווכת מחשב על חינוך מבוגרים E learning- לימוד מרחוק מאפייני בלוג ככלי למידה דיון ביבליוגרפיה בלוג משמש בתחומי הלמידה למגוון משימות, החל מבלוגים הנכתבים על ידי מורים ומרצים דרך בלוגים המשותפים לסטודנטים ומרצים בקורס מסוים העושים בו שימוש לרכז חומרים של מרצים וסטודנטים ועד לבלוגים אישיים הנכתבים על ידי הסטודנטים במסגרת מטלות קורס שהם מקבלים. מטרת המחקר הינה לבחון שימוש של סטודנטים בבלוגים ובמחקר נבדקה השאלה אם בלוג מעשיר את עולמו של הלומד בקורס והאם יש לו יתרונות על כלים אינטרנטיים אחרים ללמידה. מהמחקר עולה כי בלוג נתפס ככלי המעשיר את עולמו של הלומד בקורס ונתפס ככלי טוב ונוח לשימוש בקורס.
היות והבלוגים עצמם הפכו לנפוצים זה מקרוב, גם השימושים הנעשים בהם הינם "פיתוחים" ומוצאים בלוגים רבים הנכתבים על ידי אנשי מערכת החינוך לסוגיה.