מטפורה בחינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | פילוסופיה |
מילות מפתח | תאוריות בנושא מטפורה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 1150 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
דרלינג- תיאוריות של צמיחה: מטפורת צמיחה – מטרת המאמר להציג ביקורות שונות לגבי מטפורת הצמיחה.
1 . המטפורה הזאת יותר מידי אינדוידואליסטית.
ילדים מעורבים עם הורים וכן עם מבוגרים אחרים. לכן קשה לדבר על השפעה של גנן אחד.
2 . בניגוד לצמחים שהם פאסיבים לחלוטין, ילדים נוטלים חלק אקטיבי בחינוך שלהם. הם יכולים להתנגד ולהתעלם ממאמצי ההורים.
3 . אין קריטריונים ברורים האומרים למה הכוונה בצמיחה. אנשים שונים רואים את הצמיחה בהיבטים שונים. ניל (סמרהיל) טוען שמבוגר לא יכול לשלוט בקצב של ההתפתחות. אי אפשר להכריח זרע להפוך לפרי בשל. הדבר היחיד הוא לספק לילד סביבה אופטימלית לצמיחה. רוסו מיצג היבט אחר, לדעתו יש להגן על הילד מפני החברה. בפועל רוסו שלט על אמיל. היתה לו חזקה על כל היבטי ההתפתחות של אמיל.