עבודה במערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5071
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

"סלטי מובארק", ניתוח אירוע במסגרת הקורס:
"מבוא למערכות מידע" מטלה ג- ליקוט עובדות מטלה ד- חקר ישימות מועד ההגשה: יוני 2011.
תוכן העניינים
מטלה 3 – ליקוט עובדות. 3
שיטות לאיסוף מידע 3-4
ליקוט העובודת בחברת סלטי מובארק 4-10 מטלה 4 – חקר ישימות. 10 חקר ישימות. 11
דרכי פעולה אפשריות. 11-12
פרמטרים מומלצים ומשקלם היחסי -1412
משקל יחסי לפרמטר. 14-16
ביבליוגרפיה. 18
                                                                                              מטלה מספר 3- ליקוט עובדות חברת סלטי מובארק היא חברה חדשה בשוק של רשת מסעדות אשר רכשה חברה קורסת של סלטים וכעת בנוסף למסעדות היא מתמחה בייצור סלטים ומכירתם ברחבי הארץ למרכולים, מסעדות ומעדניות.  בעקבות בעיות בחברה ובמערכות מידע שלה אשר צצו בזמן האחרון ובעקבות  ההחלטה על מיחשוב מחדש של מערכות המידע בחברה, הוחלט לבצע דו"ח ליקוט עובודת בכדי להבין בצורה הטובה ביותר מה מצב הארגון ומערכות המידע שבו. בכדי שהמעבר למערכות מידע חדישות יעשה בצורה הטובה ביותר יש צורך בהכנת תוכנית לליקוט עובדות בשביל להבין את המצב הקיים בחברה. ע"י ליקוט העובדות ניתן להסיק מסקנות לגבי חסרונות שהיו ובעיות שהיו במערכת המידע הישנה, מדוע היא לא פעלה בצורה הטובה ביתר, מה גרם לכשלים בה, מה צריך לשפר, כיצד היא עזרה או לא עזרה לעובדים בחברה, באיזה פרמטרים נצטרך להתערב בכדי לשפר את מערכת המידע למצב מושלם שבו כל הצדדים העובדים עם מערכת זו יהיו מרוצים ויפיקו ממנה את המרב הנדרש לביצוע פעילות מושלמת. מקיימים השוואה בין המצב הרצוי למצוי וכך מוצאים ולומדים את הבעיות.
תוצאות אלו מועברות להנהלת הארגון ומציגות תמונה כללית ראשונית של המערכת. למשתמש יש חשיבות רבה בהגדרת המערכת. גם למנתח המידע תפקיד חשוב בשלב זה מכיוון שהוא מפתח את הדרישות של המשתמש (הארגון) ומתאים את המערכת לצרכיו ( ניב אחיטוב,זאב נוימן ומשה צבירן,1996).
העובדות החשובות ביותר אותן יש ללקט כאשר רוצים לבצע שינוי במערכות מידע בחברת סלטי מובארק הן בנושאים הבאים:
כלכלה, טכנולוגיה, שינויים בתוך הארגון ושינויים מחוץ לארגונים, מידע על אנשים העובדים בארגון, מידע על גודל הארגון, מידע על אופן עבודתו של הארגון במחלקות השונות, מידע על חוקי הארגון ומידע כללי אשר הכרחי לדעת על הארגון.
כעת אעבור  לארבעת השיטות לליקוט עובדות: