תרבות ופוליטיקה ארגונית בחברת אל על

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2583
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו באה לנתח את התרבות הארגונית והפוליטיקה הפנימית בחברת התעופה אל על. תרבות ארגונית נחלקת לגלויה וסמויה, מוצהרת וממומשת וזאת הניצבת מול האקלים הארגוני והפוליטיקה השוררת בו. אך בעוד שתרבות ארגונית משקפת את המשותף לחברי הארגון – ערכים, נורמות, אמונות וכדומה – הרי שהפוליטיקה הארגונית לא עוסקת בארגון אלא בחלקים מהקבוצה.
על-מנת לבחון את התרבות והפוליטיקה באל-על, נבחנו רבדי התרבות השונים וההיבטים והבעיות הנובעים הן מהתרבות והן מהפוליטיקה הארגונית. מניתוח זה עולה כי לתפקיד באל על חשיבות גדולה יותר מהאדם הממלא אותו והכוח טמון במעמד ובהיררכיה.
דבר זה יוצר בידול, מעמדות וקבוצות סגורות.
כמו כן, הניהול האוטוקרטי בחברה מוביל לתפיסת חוסר אמון בעובדים, תחושת ריחוק, פחד, הנעה נמוכה ונטישת עובדים. כמו כן נמצא כי הפוליטיקה הארגונית, אשר נמצאת בהלימה עם התרבות, הינה בעלת היבטים שליליים רבים, ביניהם תופעות של חנפנות, חליפין, איומים וסנקציות. היבטים אלה פוגעים בתפוקת החברה וברווחיותה, ולכן על הארגון לפעול למיגור היבטים אלה. ההמלצות העיקריות העולות מעבודה זו הינן עיצוב ערכים תרבותיים חדשים, שימוש במנהלים מתאימים להובלת עיצוב ושינוי זה ושינוי הניהול לביזורי ומקצועי יותר.
תוכן עניינים

1 .
מבוא. 4
2 .
התרבות הארגונית באל-על. 5
2 .1.
גורמי השפעה על התרבות. 6
2 .2.
בעיות בתרבות הארגונית. 7
3 .
פוליטיקה ארגונית באל-על. 9
4 .
הלימה בין תרבות ופוליטיקה. 10 5.
סיכום.. 11
6 .
ביבליוגרפיה. 12
7.
נספחים.. 14