סיכום תמציתי לשון ותקשרות

תקציר העבודה

יחידה 1- תקשורת ומשמעות מרכיבי התקשורת- מוען נמען מסר קוד ערוץ, משוב, רעש, תקשורת בתוך תקשורת, עודפות, מערכת הסימנים, אייקון, סימבול,משמעות של מסמן לשוני,גישת האזכור, גישת המשמע, יחידה 2 הלשון ככשירות תקשורתית- ידע לשוני, ידע חברתי- תרבותי, המודעות להקשר הנסיבתי,הפונקציות של רומן יאקובסון, אמוטיבית, קונטיבית, פואטית, פאטית, מטא לשונית, רפרנציאלית, לשון ומציאות, יחסיות לשונית דטרמיניזם לשוני, אוניברסליזם לשוני, יחידה 3 המשמעות בהקשר הלשוני ובהקשר החברתי- גישה פרדיגמאטית, דונטציה, קונוטציה, טאבו לשוני, הלשון הנקיה פוליטיקלי קורקט יחידה 4 תתי לשונות- דיאלקט, דיאלקט אזורי, סוציולקט, ג'רגון מקצועי, אטונלקט ,אידיאולקט יחידה 5 המשלב והסלנג- דיאלקטים, משלב, סלנג, יחידה 6 מעתקים סמאנטיים- מעתק סמנטי, הסיבות למעתקים, סוגי ממעתקים מטונימיה, מטאפורה,אליפסה, אטומולוגיה עממית, יחידה 7 יחסי משמעות- הומונימיה,פוליסמיה,הומוגרפיה, יחסי נרדפות- נרדפות מלאה, נרדפות חלקית דיאלקטים- דיאלקט אזורי, משלב, קונוטציה, דנוטציה,סוגי ניגודים סמנטיים, ניגוד הפוך ניגודי רצף.
יחידה 8 השפעת הלעז ודרכי יצירת מילים- מילים שאולות, שאילת משמעות, תרגום/ בבואה,דרכי תצורה בעברית, הרכב, הלחם, צרף, נוטריקון.
יחידה 9 לשון ומגדר- הגישה הפסיכולוגית חברתית, הגישה התרבותית אנתרופולוגית, ג'נדרלקט, צורות גנריות יחידה 10- לשון אידיאולוגיה ועמדות- תעמולה פוליטית,נקודות תצפית, מאפיינים לשוניים ורטוריים של סיסמאות פוליטיות, פרסומת מסחרית, אמצעים רטוריים.
יחידה 11 הלשון בתקשורת ההמונים- מאפייני לשון הספורט, מאפייני מדורי הרכילות,