עבודה מסכמת בקורס התנהגות צרכנים על חברת קוקה קולה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3408
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.        מבוא. 3
2 .ניתוח החברה      10
3 .ניתוח החברה תוך התבססות על שילוב בין המודלים 13
4 .סיכום ומסקנות   17
5.ביבליוגרפיה   19

1 .   מבוא
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ היא בעלת הזיכיון למכירת מוצרי קוקה קולה בישראל. ככזו שולטת החברה שלטון ללא מצרים בשוק המשקאות הקלים באמצעות המותג "קוקה קולה". שלטון זה מתאפיין בגודל הגדול כמעט פי 3 מהמתחרים והגדלה עקבית של נתח השוק בעשור האחרון.
החברה דאגה לאורך השנים להתפתח לתחומים משלימים ונוספים בתחום המשקאות. החברה רכשה את "טרה" חברת חלב ומוצרי חלב, הקימה מערך הפצה מהגדולים אם לא הגדול בארץ, חברה לפריגת לייצור מיצים ועוד.
החברה הוקמה ב 1968 על ידי אברהם פיינברג  (D&B – דן אנד ברדסטריט ישראל, 2010) והתפתחה לקבוצת חברות. החברה הפכה עם השנים לאחת ממתקני המילוי הגדולים של קוקה קולה העולמית (נחשבת לאחת מ10 הגדולים).
החברה שמה דגש על הדברים הבאים: חוית שירות, הנאה ותועלת  (החברה הישראלית למשקאות קלים בע"מ, 2007). החברה רואה את עצמה מחויבת למצוינות, לחדשנות, לשמירת איכות הסביבה ולקהילה. ביטוי למחויבויות אלה ניתן בזכיה בפרסים מטעם הזכיין ובהכרה מגופים ציבוריים בישראל.
מהנתונים העדכניים האחרונים שמצאנו, עולה כי נתח השוק של החברה הוא כ 38% מהשוק, בערך פי 2
מהמתחרים (יפאורה תבורי החזיקה בכ 17%)  (חיות, שוק המשקאות 2010: קוקה-קולה ירדה בנתח השוק, 2011). גודל השוק ב
2 010 עמד על 4.38 מיליארד ₪, עליה של 10.6% משנת 2009 אז הוא עמד על 3.96 מיליארד ₪.
המותג עצמו היה בעל נתח שוק של 11% עם סך מכירות של 481.6 מיליון ₪. זהו המותג המוביל בשוק.
לאחריו יש את פריגת עם מכירות של כ ½ מקוקה קולה ונתח שוק של 5.4%. השוק עצמו הוא שוק קשה עם תחרות חריפה. מאפייני השחקנים הם של יתרון לגודל וניסונות בלתי פוסקים לחדשנות ומבצעים. מעורבות הצרכן נמוכה אך תפיסות הבידול עשויות להיות גבוהות מאד.