עבודה מסכמת בהתנהגות צרכנים על חברת אל על

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3613
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

1 .                    חלק א' – מבוא. 3
1 .1.             על החברה. 3
1 .2.             ניתוח סביבה. 4
2 .                    חלק ב' – ניתוח החברה. 9
2 .1.             הצורך והרצון עליו עונה החברה. 9
2 .2.             מיצוב המוצר. 10
2 .3.             פילוח השוק. 10
2 .4.             אסטרטגית כיסוי השוק. 11
2 .5.             מפה תפיסתית. 12
3 .                    חלק ג' – ניתוח התנהגות הצרכן 13
3 .1.             ניתוח הצרכים וקבלת ההחלטות. 13
3 .2.             ניתוח קמפיין פרסומי 13
3 .3.             עמדות הצרכן 14
4 .                    סיכום ומסקנות. 16
5.                    ביבליוגרפיה. 17

1 .      חלק א' – מבוא
חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ היא המוביל האווירי הנקוב של מדינת ישראל  (אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ, 2010) לנוסעים ומטען ברוב הקווים הבין לאומיים. מוביל נקוב פירושו חברה אשר מנצלת את זכויות הטיס הנובעות מהסכמים בין מדינות והסכמים בינ"ל.
החברה הייתה במשך שנים "מונופול ממשלתי" לטיסות בין לאומיות. החברה הופרטה בשנת 2004 והפכה לחברה ציבורית.
לחברה ישנם שני מגזרי פעילות עיקריים  (אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ, 2010): הובלה אווירית במטוסי נוסעים והובלה אווירית במטוסי מטען. תחומים נספחים לפעילות הם ניהול סוכנויות נסיעות, ייצור ואספקת מזון לטיסות, ושירותי תחזוקה לחברות תעופה אחרות בנמל התעופה בן גוריון.
תעשיית התעופה העולמית אינה תחום ריווחי (גיל & שטוקהמר, 2010) ומתאפיין בקונסולידציה ובשיתופי פעולה.
העבודה תבחן את החברה ואת המוצר של טיסות נוסעים בהיבטים שונים של התנהגות צרכנים. לסיכום העבודה יובאו מסקנות והמלצות לחברה.