שפה חזותית - סיכום מעולה למבחן. ריכוז השאלות ממבחנים קודמים אשר חוזרות על עצמן כל שנה !

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6068

תקציר העבודה

שאלות ותשובות לפי הפורטל
1 .       מדוע איננו מפנימים וזוכרים את כל הגירויים החזותיים אליהם אנו נחשפים, אלא רק מעטים מהם?  גירויים מורכבים ומסובכים קשים יותר לקליטה לעומת גירויים פשוטים ונקיים. מיותרות העין שלנו היא כללית והיא בוררת מתוך שלל הגירויים את אלה שניתן בקלות רבה לקלוט. ככל שאנו מיטיבים לתפוס, אנו מיטיבים לזכור. (התרבויות שונות ומשונות).

2 .       תאר בשני משפטים את תרומתם ותפקידם של כל אחד ממרכיבי מעגל התקשורת החזותית: חישה (sensing), בחירה (selection), תפיסה (perceiving), זכירה (remembering), למידה (learning), ידיעה (knowing).
חישה: השלב הראשון של הראיה. פירושו – לאפשר לקרני האור לחדור לעיניים לצורך ראיית האובייקטים הסובבים אותנו. ללא חדירה של אור, לא נוכל לראות. חוש הראיה גם מבוסס על תקינות העין; עין לא תקינה לא יכולה לבצע את חוש הראיה. ישנן
3 תיאוריות חישה:
1.       גשטלט – ערכו של השלם גבוה יותר מסך איבריו.
העין שלנו מעדיפה לקלוט את השלם ולאו דווקא את החלקים שמרכיבים אותו .
2 .       תיאורית ההבניה – הגירוי צריך להיות מתאים למצב נפשי של הקולט . התיאוריה האקולוגית – איננו יכולים לקלוט אובייקט אם אין עליו אור . ההקשר הסביבתי שבו נמצא האובייקט גורם לנו לקלוט אותו בצורה מסוימת. בחירה: מבחינה מעשית פרוש הדבר להיות מסוגל לבודד רכיב אחד או מספר מוגדר של רכיבים בשדה הראיה שלנו, ולראות אותו או אותם בלבד. הבלטתו של גירוי אחד על פני האפשרויות הרבות הנוכחות לנגד עיננו, היא תוצאה של בחירה. זו פעולה מודעת, מכוונת, שנובעת מסיבות שונות – החל מסיבות תרבותיות ועד לסיבות פרטיות של המתבונן.
תפיסה: בשלב זה המתבונן נותן לאובייקט הנקלט משמעות כלשהי. התפיסה מעניקה משמעות לבחירה של המתבונן. זו פעולה מנטאלית, התלויה בגורמים רבים כמו מצב רוח, נטייה או …