10408 - מבוא ללימודי תקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2021
מספר מילים 794

תקציר העבודה

מבוא ללימודי תקשורת – ממן 11 ציון 95

שאלה 1 – פרק 3( 30 נקודות)
לפניכם היגדים )משפטים( העוסקים במודלים התקשורתיים שנלמדו בפרק 3
על כל היגד עליכם לקבוע האם הוא נכון או שגוי ולנמק את הקביעה שלכם
)שימו לב, גם בהיגד נכון צריך להסביר בקצרה, על פי חומר הלימוד, מדוע ההיגד נכון(.
א. מודל לאסוול מדגיש את העברת המסרים מהמוען אל הנמענים, אבל לכל נמען יש אפשרות
להעביר תגובה למוען ולהתנגד למסרים הללו.
ב. במודל שאנון-ויבר, בדיוק כמו במודל לאסוול, אין כל התייחסות לתקלות או הפרעות אפשריות
בהעברת המסר מהמוען אל הנמען.
ג. במודל ההעברה, אנשי התקשורת משמשים כגורם הבוחר אילו מהקולות והאירועים להעביר
אל הנמענים.
ד. במודל הטקסי, אין בכלל התייחסות לתחושות של הנמענים, הגורם היחיד החשוב הוא המוענים.
ה. במודל הקליטה, כמו במודל לאסוול, מניחים השפעה אחידה על כל הנמענים.

שאלה 2 – פרק 4( 30 נקודות(
 הסבירו את חמשת התפקידים של התקשורת על פי תיאורית הפונקציונליזם.
 מגיפת הקורונה וההשלכות שלה תפסו מקום נרחב בתקשורת הישראלית.
אילו מהתפקידים באו לידי ביטוי בפרסומי התקשורת על מגיפת הקורונה? נמקו ותנו דוגמאות.
הסבירו כיצד תורם כל אחד מהתפקידים הללו לתפקוד התקין של החברה.

שאלה 3 – פרק 4( 25 נקודות(
הסבירו את עיקרי התיאוריה של כלכלה-פוליטית. הקפידו להתייחס להיבטים הבאים:
 מה עמדת התיאוריה כלפי מבנה החברה וחלוקת הכוחות בה?
 אילו אינטרסים משרתת התקשורת? כיצד היא עושה זאת?
 מה מאפיין את תכני התקשורת?
 האם התקשורת מבטאת עמדה חיובית או ביקורתית כלפי התקשורת?

שאלה 4 – פרק 4( 15 נקודות(
הסבירו בקצרה את המונחים הבאים מתוך התיאוריה של דטרמיניזם טכנולוגי:
א. גישור על פני זמן וגישור על פני מרחב
ב. שבירת השבטיות
ג. הכפר הגלובלי

התשובות בפניםם!!