נואשות ונועזות: נשים ונשיות בסדרה "עקרות בית נואשות"

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8311
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 .
מבוא –..
2
2 .
רקע תיאורטי
4
2 .1.
פוסטמודרניזם ופמיניזם
7
3 .
מתודולוגיה …
10
4 .
ממצאים ודיון
11
4 .1
יחסים של אהבה —
11
4 .1.1.
סוזן ומייק –
13
4 .1.2.
ברי ורקס -.
15
4 .1.3.
לינט וטום –
18
4 .1.4.
גבריאל וקרלוס –..
20
4 .2.
החברות הנשית –..
21
4 .2.1.
סצנה ראשונה
23
4 .2.2.
סצנה שניה –
24
4 .2.3
סצנה שלישית

5
4 .2.4
סצנה רביעית
26
5.
סיכום —
28
6 .
ביבליוגרפיה ..
29
בעבודה זאת ארצה לבדוק כיצד מציגה הסדרה את מערכות היחסים הגבריות והנשיות של הגיבורות, בתוך הרקע של החיים בפרבר האמריקאי. אילו אופציות נותנת הסדרה לנשים ולנשיות בתפקידים של בת זוג, רעיה, אמא וחברה. מה החידושים שמציגה הסדרה בדבר השאלה על נשיות עכשווית? במה נותנת הסדרה חופש בחירה לגיבורות הנשים ובמה מגבילה הסדרה את הנשים לתפיסות פטריאכליות? בעבודה אפריד את מערכות היחסים לשתי קבוצות, הראשונה היא מערכות יחסים בין גבר לאישה- תוך בחינה של מושגים כמו מגדר, נישואין, פטריארכיה, כח, מין. הקבוצה השניה היא  מערכות יחסים בתוך חבורת הנשים תוך בחינה של מושג החברות הנשית. בעבודה זאת ארצה לטעון כי הסדרה מציגה מגוון רחב של אופציות חדשות לנשים בתוך מערכות יחסים ונישואים ודוגלת בדרך של שחרור האישה מכל מה שהמיתוסים הישנים כבלו אותה לתוכם (מיתוס חיי הפרברים, מיתוס היופי, מיתוס עקרת הבית המאושרת). לעומת זאת, בהצגה של החברות הנשית כגרעין שיכול לשחרר את האישה מהכבלים הפטריאכלים, הסדרה מחמיצה את היכולת שלה. מושג החברות עומד במרכז הסדרה, אך בפועל לא קיימת חברות נשית אמיתית, לפחות לא כזאת שיכולה להוביל את הנשים בסדרה להעלות נושאים חדשים, כאלה שלא דיברו עליהם בעבר, מול החברות שלה, למרות שבחייהן הפרטיים הן מציגות אופציות חדשות.