עבודה מצטיינת על פסולות החיתון בישראל , סקירת ספרות עשירה
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | אנתרופולוגיה |
מילות מפתח | אנטרופולוגיה, גירושין, חתונה, מגדר, נשים בישראל, סיכון, פסולות חיתון, רבנות |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2712 |
מספר מקורות | 11 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא. 3
פרק א' 5
פרק ב' 7
סיכום ודיון 10 ביבליוגרפיה. 12
מדינת ישראל קיבלה עליה עם כינונה בשנת 1947 החלטה כי החוקים בנושאי אישות נתונים בידי הפסיקה הדתית וכך למעשה נוצר מצב שבו נשים וגברים בישראל מחויבים להינשא ולהתגרש על פי החוק ההלכתי האורתודוקסי. כלומר, נוצר מצב בעייתי שבו נבצר מהאזרח במדינה דמוקרטית להיות חופשי ולבחור בחירה חופשית באופן הנישואין שלו המשפיע על האופן בו יחיה את חייו )תמיר, 2007). היהדות בישראל נתפסת כמילה נרדפת ליהדות אורתודוקסית לטוב לרע. לא קיים שיח אלטרנטיבי לזרם מרכזי זה שהוגדר עוד מראשית ימי המדינה ככזה. הן התנועה הקונסרבטיבית והן התנועה הרפורמית נתפסות על ידי החברה כייבוא של תפיסות אמריקאיות. בבואנו לבחון את נושא טקס הנישואין מן הראוי שנתייחס לאלטרנטיבות שמציעות תנועות אלו, שתי התנועות מציעות מתן משמעות שונה לטקס מזו המקובלת בחברה הישראלית. המשמעות השונה באה לידי ביטוי הן בעיצוב הטקס והן במידת השוויוניות בין בני הזוג שתי דוגמאות בולטות הן: שנים יכולות להשיא בני זוג ונשים יכולות להיות עדות לכתובה )תמיר, 2007).