תוכנית עסקית: Autosafe – למניעת גניבת כלי רכב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4339
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר יזמות הינה מקור חיוני להמשך צמיחה, ויש לטפח ולעודד את קיומה העתידי. יזמות הינה מקור להתפתחות כלכלית ומכאן למקור לעושר. קיימות הגדרות רבות ליזמות, אך אין ספק שהיא מהווה מנוע חשוב לצמיחה כלכלית. יזמות כוללת יזם, רעיון (של היזם) וצורך (של הלקוחות). מכלול התכונות, היכולות, הכישורים והמיומנויות שבהן ניחן היזם ושלהן הוא נדרש, מקשה על שרטוט תמונה אחידה של יזם וניסוח חד-משמעי של פעולותיו ותפקידיו. מה שברור הוא כי היזם הוא האדם היוצר והמניע את תהליך היזמות.
מסמך זה בחן את מושג היזמות והיזם, והציג תוכנית עסקית למוצר חדש למניעת גניבות רכב. להלן תקציר התוכנית העסקית:
תיאור המיזם וההזדמנות העסקית מספר כלי הרכב הנגנבים בארצות-הברית עולה באופן משמעותי במהלך שלושת השנים האחרונות. בנוסף, ישנה ירידה קבועה באיתור כלי הרכב הגנובים בארצות-הברית החל משנות ה-90 ועד לימים אלו. מטרת המיזם הינה לספק מוצר חדשני אשר יוכל לצמצם את מספר כלי הרכב הנגנבים. הרעיון העסקי AutoSafe תפתח מכשור ייחודי למניעת גניבות כלי רכב אשר יקטינו באופן משמעותי את היכולת לגנוב את הרכב בהן הן מותקנות.
המוצר חברת "AutoSafe" תפתח מוצר ייחודי העובד על עיקרון של נעילת לחץ במערכת הבלימה, ואשר יקטין באופן משמעותי את סיכויי גניבת הרכב. מחיר היעד של המוצר יהיה זול בהשוואה למוצרי השוק המובילים והתקנתו פשוטה. המודל העסקי שלב החדירה לשוק יכוון בעיקר לפלח המכוניות השייכות לציי רכב גדולים שאינם נוהגים לבטח את עצמם בביטוח מקיף; בשלב הבא יופנו עיקר מאמצי השיווק לכיוון כלי הרכב המתקינים מערכת נגד גניבה כדי לזכות בהנחת חברת הביטוח; ולבסוף, יהיו מאמצים להכניס את המערכת ליצרניות כלי הרכב ישירות.
ניתוח פיננסי בהתאם לתחזית הפיננסית ולדו"חות רווח והפסד, החברה תתחיל להרוויח מהשנה השנייה לפעילותה. תוכן העניינים

1 . מבוא. 3
2 . תקציר מנהלים.. 4
3 . יזמות. 5
3 .1. הגדרת יזמות. 5
3 .2. תכונות היזם.. 8
4 . Auto Safe – תוכנית עסקית. 11
4 .1. תמצית התוכנית העסקית. 11
5. התאמת היזם ליזמות. 16
6 . סיכום.. 17
6 .1. שיקוף אישי 17
7. ביבליוגרפיה. 18
8 . נספחים.. 20