הערכת שווי חברות רמי לוי שיווק השקמה בע"מ
מוסד לימוד | המרכז האקדמי פרס |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | DCF, גישת המכפילים, הערכת שווי, ניתוחי רגישות, רמי לוי |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 5230 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
חלק א' – ניתוח סביבה עסקית וניתוח חברה 4
א.
ניתוח סביבה עסקית 4
1 . סקירה כללית של החברה 4
2 -3. סקירת הענף 4
4 . עונתיות 5
5. שוק מקומי / בינ"ל 5
6 . תלות הענף בגורמים חיצוניים 6
7. מוצרים תחליפיים 6
8 . מתחרים עיקריים 6
9. לקוחות עיקריים 7
1 0. סף הכניסה לתת הענף 7
1 1. מגמות מיזוגים / פיצולים בענף 7
1 2. מגבלות רגולטוריות 7
ב.
ניתוח מאפייני החברה 8
1 . מוצרים 8
2 . מעמד החברה בענף 9
3 . שיווק ופרסום 10
4 . ספקים עיקריים 10 5. לקוחות עיקריים 10
6 . תקציר אסטרטגיה עסקית 10 7. ניתוח SWOT 11
חלק ב' – ניתוח מדדים פיננסיים 12
מדדי רווחיות 13
מדדי תזרים מזומנים 14
מדדי יעילות תפעולית 14
מדדי נזילות 14
השוואה לחברות מתחרות 15
סיכום 15
חלק ג' – הערכת שווי החברה עפ"י מודל ה- DCF 16
הנחות יסוד 16
צמיחה 16
רווח גולמי 16
עלויות אחרות 16
הוצאות שיווק 16
הנהלה וכלליות 16
רווח תפעולי 16
מס חברות 16
מקדם ההשקעות 17
מחיר הון למשקיע 17
מחיר ההון המשוקלל (WACC) 17
הערכת שווי 18
ניתוחי רגישות למחיר ההון של המשקיע (Ke) ולשיעור הצמיחה הקבועה 21
נתוני מסחר (נכון ל- 04/01/11) 21
המלצה 22
חלק ד' – הערכת שווי החברה עפ"י גישת המכפילים 23
מציאת המכפיל הראוי 23
השוואה לחברות דומות 23
חלק א' – ניתוח סביבה עסקית וניתוח חברה א. ניתוח סביבה עסקית
1 . סקירה כללית של החברה רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה הוקמה בשנת 1976 ע"י רמי לוי ועוסקת בשיווק קמעונאי בתחום המזון.
משנת 1985 שיווק לוי מוצרים באופן בלעדי לחנויות, למרכולים ולרשתות שיווק. בשנת
1 992 פתח חנות "דיסקאונט" גדולה בירושלים, שהציעה לצרכן הפרטי מוצרי מזון, צריכה, הלבשה והגיינה במחירים זולים. במאי 2007 פרסמה הקבוצה תשקיף על-פיו הציעה מניות, אגרות חוב וכתבי אופציה לציבור, אז גם החלו ניירות הערך של הקבוצה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והקבוצה הפכה לחברה ציבורית. הקבוצה היא קבוצה בת של רמי לוי שיווק השקמה בע"מ – חברה פרטית בבעלותם של עדינה ורמי לוי. שווי השוק של החברה כ- 1.3 מיליארד ₪ והיא נכללת במדד ת"א 100, ת"א 75 ומדדים נוספים.
הקבוצה מפעילה 18
מרכולים, שכולם פועלים בשיטת הדיסקאונט – מכירה ישירה לצרכן הפרטי במחירים מוזלים.
חנויות הקבוצה מציעות מגוון מוצרים רחב: החל ממוצרי מזון, ירקות ופירות, עבור לתחומי הטואלטיקה, הניקוי והקוסמטיקה וכלה במוצרי הלבשה וטקסטיל. הקבוצה משווקת בסיטונאות מוצרי מזון וניקוי למרכולים קטנים, מוסדות ומסעדות באזור ירושלים. בכוונת הרשת להגיע לפריסה של 30 סניפים עד סוף שנת 2012.