מבוא לחשיבה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1955

תקציר העבודה

                                                                                                            תאריך:
07.08.2011
פתרון ממ"ן 11 – מבוא לחשיבה חברתית שאלה
1 :
א. חיזרו וקראו את שלוש השאלות אשר מציג הכותב בהקדמה לפרק הראשון של כרך א.
סכמו את שלוש השאלות. התייחסו לסעיף זה בהתאם לנאמר בהקדמה לכרך ולפרק 1 בלבד. התייחסו רק לרעיונות המרכזיים המוצגים תחת כל שאלה. אין מקום להעתיק קטעים מחומר הלימוד.
ב. במהלך הכרך כולו (כרך א) נעשה שימוש בתמונות על מנת לחזק את הטקסט.  בחרו שלוש תמונות המופיעות בכרך א (או בכל כרך אחר של הקורס)  והתאימו בין תמונה לבין אחת השאלות אותן סיכמתן בסעיף א'.
התאימו תמונה אחת לכל שאלה. הסבירו את הקשר אותו מצאתם בין התמונה לבין השאלה.
ג. הקדימו וקראו את הטקסט הבא:
השיר BMW שחורה שכתב זאב נחמה (המילים נלקחו מאתר SHIRONET) יש לי ים של כוח וב.מ.ו שחורה לא מוצא מנוח כי אין לי בחורה שמתי שני גורמטים ושעון קרטייה לכבוד המיועדת מי שלא תהיה כולם יודעים שיש לי קסם מיוחד נשים רבות היו לי אבל תמיד אהיה לבד על המראה תלוי לי דיסק של קבוצתי, כי לה תמיד נתתי את כל אהבתי.
הרימו ידיים, קצב ברגליים מסיבה גדולה הלילה, חופשי ומאושר יאללה ידיים, עדיף לרקוד בשניים אהבה גדולה הלילה, הלילה אני שר.
לפני שנה הכרתי בשנקין בחורה סיבות רבות היו לה כדי שלא אהיה שלה שמתי ג'ל בפוני ועגיל על הגבה חשבתי שמצאתי בכל זאת אהבה אבל היא ראתה בי גבר בינוני שבאופיו לא צפוני, מן אל פצ'ינו מקומי מהר מאוד הבנתי שדרכי היא הנכונה החזרתי הגורמטים וחזרתי לשכונה.
הרימו ידיים, קצב ברגליים…
אז את רוצה קצב צפוני כזה עגיל בגבה עושה לך את זה כל היום מדברת על אנרגיה חיובית וואלה אני פוחד לנגוע בך לא להתחשמל ניסיתי לעשות בשבילך הכל זרקתי ת'גורמט לבשתי סגול עזבי אותך חזרתי לשכונה שימי לב לקצב איזה מנגינה, יא אללה.
הרימו ידיים, קצב ברגליים…
נתחו את השיר בהתאם לשאלות אותן סיכמתם בסעיף א'.
התייחסו למאמצים שעושה הדמות בשיר על מנת להרשים את הסביבה. איזו זהות היא מנסה לעצב לעצמה?
התייחסו הן לרכיבים הקשורים למגדר והן לרכיבים הקשורים למעמד.
פתרון שאלה 1:
א.         שלוש שאלות בוחנות ובודקות מה היא זהות:
·         כיצד נוצרת זהות?
·         כיצד מתעצבת זהות?
·         עד כמה זהות וודאית?
בהתייחס לשאלה הראשונה כיצד נוצרת זהות ישנן שלוש תיאוריות מרכזיות הבוחנות את נושא זה (מיד, פרויד, גופמן):
על פי מיד – שילוב של שני מרכיבים  אישי והן כלפי החברה כפי שהיא רואה אותנו (מיד מייחס זאת למונח סימול מלשון סמלים) במובן מסוים אנו מתאימים את עצמינו לסיטואציה מסוימת ומנסים לעצב את הזהות שלנו בכדי שהצד השני יקבל את מה שציפה לו. סמלים אלו יכולים להיות: סגנון דיבור, ביגוד, מאכלים וכד'. לסמלים ולייצוגים יש חשיבות מכננת ביצירת הזיהוי שלנו ובעזרתם אנו מעבירים מסר לצד השני מה היא בעצם הזהות שלנו.
סגנון לבוש, אכילה תרבות ודיבור הם גורמים משתנים ומתפרשים בהתאם לתרבויות השונות.