ניתוח פיננסי של חברת מלונות דן (עם השוואה לישרוטל).

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7883
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

ניתוח חברת מלונות דן בע"מ                                              עבודת גמר – ניתוח פיננסי והערכת שווי קורס: ניתוח דו"חות פיננסיים                                סמסטר 2011א תאריך הגשה: 01/08/11
תוכן עניינים
                                                       עמוד מבוא                                                              
3 סקירת הענף                                                    5
סקירת חברת מלונות דן                                     8
סיכונים עסקיים                                               
1 3
ניתוח S.W.O.T                                               20 סקירת חברת ישרוטל                                       24
מאזן פיננסי                                                     26
ניתוח דו"חות רווח והפסד                                  36
ניתוח דו"ח תזרים מזומנים                                42
ניתוחי יחסים                                                    45
מדד אלטמן                                                     54
הערכת שווי החברה                                          56  סיכום העבודה ומסקנות                                     60 ביבליוגרפיה                                                    61
מבוא
סקירת העבודה בעבודה זו, אשר מתבצעת במסגרת הקורס – ניתוח דוחות פיננסים" באונ' הפתוחה, ניתחתי את רשת מלונות דן אשר פועלת בסטנדרט גבוה בענף בתי המלון. כדי שאוכל לנתח את החברה בצורה הטובה ביותר, ביצעתי השוואה אל מול רשת מלונות ישרוטל, תוך כדי סקירת הענף, ההזדמנויות והסיכונים להם נחשפת הרשת מידי שנה.
באמצעות הכלים לניתוח אותם רכשנו בקורס והדוחות הכספיים המפורסמים באתרי האינטרנט השונים, ביצעתי ניתוח המבוסס על חיתוכים רבים של הנתונים אותה מציגה החברה. נעזרתי גם בכל מידע רלוונטי אשר עשוי לשפוך אור על אופי ההתנהלות והמגמה אותה מנהלת החברה.
לסיכום העבודה ביצעתי ניתוח הערכת שווי, המשלב את הידע הנצבר בקורס לכדי הערכת שווי המסתמכת על תזרימי ההכנסה הצפויים ל"עסק חי" עם ניתוח רגישויות הנותן תמונה רחבה יותר אל מול קשת מצבים אפשריים.
ממצאים עיקריים בשורה התחתונה, החברה הצליחה לשמור על רווחיות גם בזמן המשבר הפיננסי ב2008 וגם בזמן המבצע עופרת יצוקה, זאת בניגוד לישרוטל שרשמה הפסדים בשנת 2008.
אך מעבר לרווח, ניתן להסיק עוד מספר דברים באמצעות הניתוח:
לחברה מבנה פיננסי איתן ביחס לענף ולעומת ישרוטל המתחרה.
לחברה רמת נזילות נמוכה, בשל הנכסים הקבועים המהווים 90% מנכסיה. לחברה הון חוזר שלילי באופן קבוע וגדול יותר (באחוזים) מאשר למתחרה.
מדד אלטמן נותן לחברה ציון לא גבוה באשר ליכולת שלה לשרוד, למרות שהחברה מציגה נתוני רווח נאים.
סיכום הערכת שווי ביצעתי הערכת שווי לחברה באמצעות שיטת היוון תזרימי מזומנים עתידי (DCF).
לפיה קיבלתי שווי של 2,473,618 אלפי ₪ תוצאה זו קרובה לשווי השוק של החברה לפי אתר הבורסה לניירות ערך ליום 31/12/10 המציג שווי שוק של 2,292,716 אלפי ₪ את השווי ביצעתי באמצעות תחזית לרווח והפסד התפעולי של החברה עם חישוב של גידול בהיקף של 3% בפעילות בכל שנה, למשך 5 שנים ותחזית נוספת לזרמים האינסופיים של החברה. את שני הסכומים הללו היוונתי לערך נוכחי, באמצעות מחיר ההון המשוקלל WACC.