מדיניות ציבורית בתחום הטרדות מיניות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5235
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

עבודת סמינריון בנושא:
הטרדות מיניות: מדוע חוקק החוק למניעת הטרדה מינית אפריל, 2010
1 . מבוא                                                                                                                          
2 . פרק תיאורטי                                                                                                                         ממדי הרשת המדינית                                                                                
3 . רקע היסטורי                                                                                                              
4 . ניתוח ודיון                                                                                                                   5. סיכום ומסקנות                                                                                                            
6 . מקורות                                                                                                                       מבוא:
החוק להטרדה מינית, התשנ"ח –
1 998, הוא ללא ספק אחד ממוקדי ההתעניינות הציבורית בפתח המאה ה-21; ונכון לומר שאין גבול לעושר ולרבגוניות השיח בנושא זכויות היסוד של האדם בישראל, שכן אין קצה לפעילות החברתית המורכבת והמתפתחת. כמובן, הבנה ממשית של מכלול השיח אינה ברת ביצוע במסגרת עבודה זו ועלינו לייצר מיקוד, ואינו אלא שלב הכנה התחלתי של תשובה.
כאן, בחרנו לדון ראשית בשאלה: מדוע חוקק החוק למניעת הטרדה מינית; כלומר, מה היו הגורמים שהביאו לחקיקתו של החוק עת שחוקק.
שוב מסתבר שאין באפשרותנו לחקור לעומק את מכלול ההשערות וכלל הגורמים האפשריים (למרות שנשתדל לפחות להזכיר את מרביתם), על כן התמקדנו בהשערה הבאה: רשתות מדיניות חזקה היא זו שהביאה לחקיקת החוק ושינוי המדיניות הציבורית.
ניתוח המדיניות הציבורית תחת הממדים של רשתות מדיניות, יספק תמונה טובה של השחקנים או המשתתפים בדיאלוג, תפקידם ואופן פעולתם במסגרת הרקע החברתי העתי ויחסי הכוחות בין שחקנים אלו ברמה החברתית והמדינית המקומית.
יש להדגיש שמדובר כאן בדיון רב-תרבותי, ולא מקומי בלבד, על כן דיוננו לא יהא מנותק מהתרחשויות בין לאומיות (מערביות בעיקרן), בין אם כתולדה מהשתלשלות אירועים גלובאלית ובין אם בעקבות ריבוי מאמרים זרים רלוונטיים, הנוגעים למתרחש במדינות מערביות אחרות.
שיטת המחקר, אם כן, כוללת סקירה ספרותית, מקומית ובין לאומית ענפה, בניסיון להרכיב את הפאזל המורכב ממכלול ההיבטים שצייננו לעיל ושיפורטו בהמשך, וכמובן תחת המגבלות שגם כן צייננו לעיל.
השאיפה היא שמבנה העבודה יביא לאחידות בשיח שלפנינו. בשלב ראשון נביא סיכום תיאורטי של המשתנה המחקרי. בהמשך נציג רקע היסטורי של התפתחות הבעיה עד לשנה בה אנו חוקרים, באמצעות הצגה של נתונים ועל ידי הצגת השחקנים המעורבים. לבסוף ננסה לנתח את הנתונים והעובדות לכדי ממצאים ולענות על בעיית המחקר ועל ההשערה שהוצגה במבוא זה.