סמינר: וולבו - ניתוח חברה + חלופות אסטרטגיות בצל המשבר בארה"ב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 11830
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר מנהלים לתעשייה שעיצבה את הקפיטליזם של המאה ה-20 ושרדה את הסערות שלו, מלאו יותר מ-100 שנה, והיא נמצאת בקשיים. עם זאת, היא עדיין מייצרת כ-60 מיליון מכוניות ומשאיות בשנה ומעסיקה מיליוני אנשים ברחבי העולם. אך מתח הרווחים הממוצע בה ירד מ-20% או יותר בשנות ה-20 של המאה ה-20  לכ-10% בשנות ה-60 ופחות מ-5% בתחילת המאה הנוכחית, וישנן אפילו יצרניות שנמצאות בהפסדים (קרסון,
2 000). כיום, בשל המשבר הכלכלי הגלובלי, תעשיית הרכב נפגעה אף יותר. תעשיית הרכ בבארצות הברית נמצאת לפני קריסה, והממשל הרפובליקני המכהן כיום מסרב להיחלץ לעזרתה. קריסתה של תעשיית הרכב בארצות הברית תשפיעה לרעה על הכלכלה האמריקאית, הספקים, הסוכנים וקבלני המשנה הפרוסים בכל העולם (תמיר, 2008). וולוו מובטחת מפני קריסה, מכיוון שממשלת שוודיה הודיעה כי היא תיחלץ את יצרניות המכוניות המקומיות, וולוו וסאאב (סוכנויות הידיעות, 2008). וולוו הוא אחד מהשמות המוכרים והמוערכים ביותר בעולם הרכב, המותג והסמל הפכו בערבות השנים לשם נרדף לבטיחות, איכות ואכפתיות לסביבה. כיום קבוצת וולוו מוכרת בלמעלה מ-180 מדינות בכל העולם, בעיקר באירופה, אסיה וצפון אמריקה, בעוד שהייצור של 450,000 הרכבים המיוצרים בשנה נעשה ב-19 מדינות, ובעיקר בשוודיה ובלגיה. בשנת 2007, כוח העבודה בחברה גדל לכ-100,000 עובדים. מרבית העובדים מבוססים בשוודיה, צרפת, יפן, ארצות הברית, סין, ברזיל ודרום קוריאה. בישראל משווקת וולוו על ידי חברת מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ החל משנת 1967. עבודה זו סקרה את חברת וולוו על ידי בחינת תדמיתה ומיצובה וניתוח של הסביבה הרחוקה והקרובה שלה. לאחר זיהוי הנקודות החזקות והחלשות של וולוו, הוצעה חלופה אסטרטגית שיווקית להשגת מטרתה של וולוו – מיצוב מחדש וביסוס מעמדה כרכב מוביל. בכך יכולה וולוו לממש את חזונה – להיות מות גמכוניות יוקרה הנחשק והמצליח ביותר בעולם. תוכן עניינים
1. חברת וולבו – רקע. 4
1 .1. תמהיל המוצרים.. 5
1 .2. תמהיל המחירPrice. 11
1 .3.תמהיל ההפצה Place. 11
1 .4. תמהיל התקשורת Promotion. 12
1 .5. מיקוד החברה. 14
1 .6. שימוש במערכת מידע שיווקית (MIS) משפטים
1 .7. אופן קבלת החלטות וביצוע תכנון אסטרטגי 16
2 . ניתוח לקוחות. 17
2 .1. ניתוח הסביבה הרחוקה. 19
2 .2. ניתוח הסביבה הקרובה. 22
2 .2.1. ניתוח ענף הרכב. 29
2 .3. ניתוח הסביבה הפנימית. 31
3 . עשיית החלטה אסטרטגית. 34
3 .1. קביעת יעדים אסטרטגיים.. 34
3 .2. הצגת חלופות. 35
3 .3. בחירת החלופה. 35
3 .4. יישום החלופה. 36
3 .5. נקודת איזון 37
4 . סיכום.. 40 5. ביבליוגרפיה. 41
6 . נספחים.. 42