תוכנית עסקית Solar Mart: מרכז לשיווק ומכירת מוצרים סולריים המופעלים על אנרגיה ירוקה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5492
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ההזדמנות העסקית העשור האחרון מאופיין בדיון ציבורי אודות התחממות כדור הארץ ואפקט החממה העומד על סדר היום הציבורי בהרבה מן המדינות המתקדמות בעולם. עקב התדלדלות משאבים מתכלים כמו פחם ונפט, גובר הרצון לנצל בצורה הטובה ביותר את קרניה העוצמתיות של השמש. אנרגיית שמש לייצור חשמל וצרכים אחרים היא דרך הכרחית כדי למנוע מצב של התכלות המשאבים הקיימים וייצור אנרגיה נקייה וחסכונית. כיום ניתן לראות גידול במכירות של מוצרים ירוקים וחלחול של צרכנות ירוקה למיינסטרים.
Solar Mart, מרכז לשיווק ומכירת מוצרים סולריים המופעלים על אנרגיית השמש (אנרגי הירוקה), תספק צורך זה. המרכז יספק מוצרים יומיומיים לצריכה פרטית, באמצעותם הצרכנים יוכלו לתרום את חלקם בצמצום השימוש באנרגיה קונבציונלית כמו חשמל. בהיותו מרכז חדשני מסוגו, מרכז Solar Mart יוקם בתל-אביב וישרת הן צרכנים ישירים באמצעות מכירה ישירה, והן חנויות שונות להן הוא יפיץ את המוצרים בכל רחבי הארץ. פוטנציאל השוק ותחרות השוק הפוטנציאלי של מרכז שיווק ומכירת מוצרים סולריים כולל, למעשה, את כלל הצרכנים בישראל בכל הגילאים, החל מילדים הצורכים צעצועים סולריים ועד למבוגרים הצורכים מוצרים קטנים שונים ואף רכבים ירוקים.  בענף כמעט ואין מתחרים. המתחרים שנמצאו הינן חנויות אונליין ספורות המוכרות, כל אחת, מספר קטן של מוצרים סולריים.   מפתחות להצלחה גורמי המפתח להצלחת המיזם:
חדשנות מענה על צורך איכות שירות בלעדיות המודל העסקי מרכז Solar Mart ימכור מוצרים סולריים מסוגים שונים. למוצרים אלה ערך מוסף הנובע ממספר סיבות: זמינות, אנרגיה בחינם, ניידות וחוסר תלות, אין חלקים נעים, תחזוקה מינימאלית, איכות הסביבה ועלויות נמוכות. מרכז Solar Mart ינקוט באסטרטגית בידול באמצעות חדשנות, וימצב את עצמו באמצעות המגמה הירוקה. מרכז Solar Mart יתמחר את מוצריו לפי השוק, כלומר לפי הערך הנתפס של המוצרים בעיני הצרכנים   תמצית ניתוח פיננסי Ø      ההשקעה הנדרשת במרכז Solar Mart הינה בסך 473,000 ש"ח. מסכום זה, היזמת תביא
5 0,000 ש"ח מהונה הפרטי, והיתרה תגויס באמצעות הלוואה מהבנק. Ø      עלות המכר: מוערכת בכ-50% מסך ההכנסות. Ø      הכנסות צפויות: בשנת הפעילות הראשונה – 3,192,000 ש"ח, הכנסות בשנת הפעילות השנייה – 3,830,400 ש"ח, הכנסות בשנת הפעילות השלישית – 4,596,480 ש"ח.
Ø      תחזית רווח והפסד: בשנה הראשונה לפעילות יהיה הפסד, בשנה השנייה המחזור והרווחים יהיו נמוכים אך בשנה השלישית נראית עלייה משמעותית.
Ø      נקודת איזון: מכירה בסך 2,187,900 ש"ח.
Ø      תזרים מזומנים: חיובי בכל שלושת שנות הפעילות הראשונות.
תוכן עניינים

1 . ניתוח ההזדמנות העסקית. 6
2 . תוכנית עסקית. 7
2 .1.
ניתוח השוק. 8
2 .1.1. פוטנציאל השוק. 8
2 .1.2. פילוח השוק. 8
2 .1.3. תחרות בענף. 9
2 .1.4. גורמים קריטיים להצלחה. 10
2 .1.5. חסמי כניסה. 11
2 .2. השירות. 12
2 .2.1. תיאור השירות. 12
2 .2.2. הערך המוסף (Added Value) 12
2 .3. אסטרטגיה שיווקית. 14
2 .3.1. ניתוח SWOT. 14
2 .3.2. בידול ומיצוב. 14
2 .3.3. תמהיל השיווק. משפטים
2 .3.4. מדיניות תמחור. משפטים
2 .3.5. אמצעי שיווק. 16
2 .3.6. תחזית מכירות ותקציב שיווק. 16
2 .4. אסטרטגיה תפעולית. 17
2 .4.1. מבנה ארגוני 17
2 .4.2. היערכות תפעולית. 18
2 .4.3. היבטים משפטיים.. 18
2 .4.4. תוכנית השקעות. 19
2 .4.5. הוצאות תפעול והנהלה. 19
2 .5. תוכנית פיננסית. 21
2 .5.1. הנחות יסוד. 21
2 .5.2. תחזית רווח והפסד. 21
2 .5.3. נקודת איזון 21
2 .5.4.
תזרים מזומנים.. 22
2 .5.5. תחזית מאזן 23
3 . סיכום, מסקנות והמלצות. 24
4 . שיקוף אישי
5 5. ביבליוגרפיה. 26
6 . נספחים.. 28