שיפור עסקי חברת Pipework: עיצוב מחדש של התהליכים - BPR

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4447
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית עיונית לדוגמא

תקציר מנהלים האווירה העסקית כיום הינה תחרותית מאד ומקשה על ארגונים לשרוד ולהתפתח. ארגונים צריכים, יותר מתמיד, לבחון את תהליכיהם להשגת יעילות ואפקטיביות מקסימלית. פעמים רבות ארגון נדרש לעבוד תהליכי שינוי פנימיים להשגת שיפורים דרמטיים בביצועיו. שינוי כזה יכול לאפשר לארגון להתגבר על מספר מכשולים:
Ø      תחרות גוברת בשוק המחייבת שינוי תהליכים כושלים קיימים. Ø      הזדמנויות עסקיות שצצות ודורשות הגדרות חדשות של תהליכים.
Ø      ביצועים פיננסיים נמוכים המשקפים חוסר יעילות. על-מנת לעבור שינוי מהותי כזה, נדרש לפעול באמצעות עיצוב מחדש של התהליכים – BPR (Business Process Reengineering). Pallerin & Hadaya (2008) גרסו כי BPR מוכר מזה שנים רבות ככלי עוצמתי לשנות ארגונים ולשפר את ביצועיהם. עד היום, הפרקטיקות של BPR ממשיכות להתפתח להדגשת קישור אסטרטגי, השתתפות מלמעלה-למטה (bottom-up) וטרנספורמציה תוספתית. העבודה הנוכחית בחנה את המקרה של חברת Pipework, והציעה לבצע BPR בתחום הרכש של החברה. תחום הרכש הינו תחום חשוב בחברה בשל השפעתו הרבה על רמת הביצועים של חברה, והוא לוקה בחסר מבחינה תהליכית. הוצע תהליך BPR לשינוי התהליכים בתחום הרכש, תוך קביעת סדרי פעילויות. תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
1 .1.
מטרות ויעדים של BPR.. 5
1 .2.
משאבים נדרשים ליישום ה-BPR.. 6
1 .3.
יתרונות, חסרונות וסיכונים.. 7
1 .4. כדאיות יישום הפתרון לארגון – עלות מול תועלת. 10
2 . תוכנית הפרויקט. 11
2 .1.
שלבי ה-BPR.. 11
2 .2. קדימויות וקשרים בין השלבים.. 16
2 .3. תרשים גאנט ל-BPR.. 17
3 . סיכום.. 18
4 . ביבליוגרפיה. 19