יעילות הטיפול הקבוצתי במתבגרים בעלי סטיות

תקציר העבודה

שאלת המחקר באיזה אופן מוביל טיפול קבוצתי התנהגותי קוגניטיבי במתבגרים לשינוי חשיבתי והתנהגותי.
הטענה היא שקיים מעגל או מחזור התנהגותי המופעל על ידי הסיטואציה, ולפיכך, במהלך הטיפול יש ללמד את המטופל לזהות את המעגל הזה ולבחור בדרכים שעליו לנקוט על מנת לעצור את ההתנהגות הסוטה (בן דוד ועמיתים, (2001  למעשה, הביטויים המוחשיים ביותר במשתנים הקוגניטיביים של הנערים שנבדקו הוא הדימוי העצמי הנמוך שלהם, חלקו בא לידי ביטוי בראיונות "קשים", היינו ורבליות מועטה, יכולת ביטוי נמוכה של הקשיים שלהם, הבעיות שלהם והמניעים שלהם.
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית תיאורטית
2 .1 התיאוריות השונות העוסקות בגורמים לעבריינות
2 .1.1 התיאוריה הפסיכו דינאמית
2 .1.2 התיאוריה האבולוציונית
2 .1.3 התיאוריה הפמיניסטית
2 .1.4 המערכת המשפחתית
2 .1.5 התיאוריה הקוגניטיבית התנהגותית
2 .3 הטיפול המוסדי בעבריינות במתבגרים
2 .3.1 הגדרות
2 .3.2 התפתחות הטיפול בפנימייה – סקירה היסטורית.
2.3.3 עקרונות השיטה הטיפולית
2 .3.4 ניהול קבוצות הטיפול
2 .3.5 מעון מקיף נעול – סקירה ושיטות.
2.4 יעילות הטיפול המוסדי
2 .5 סיכום
3
3 . שיטות מחקר
3 .1 הנחות היסוד ..

3 .2 שאלת המחקר

3 .3 מתודיקה -..

3 .3.1 אוכלוסיית המחקר
3 .3.2 כלי המחקר
3 .3.3 מגבלות …
4. סיכום -…
5. דיון –..
7. ביבליוגרפיה –..