סיכום כל הקורס - 6 יחידות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 16156

תקציר העבודה

– יחידה 1 – הבעיה הכלכלית תופעת המחסור ומקבלי ההחלטות בפונקציה עולה של x אפשר להציג כל מס' חיובי, שלילי או 0 – y=f(x).
רק כאשר הנוסחה היא  אי אפשר להציב מספרים שליליים. גרף ליניארי                                                     זו פונקציה עולה שולי = שיפוע                                                                     y=ax+b נקודה b היא נקודת החיתוך של הגרף עם                                  ציר ה- y. נקודה a היא השיפוע.
y x כדי למצוא את a צריך לקחת שתי נקו' ולהגדיר את ההפרש בין ערכי a ו- y.
נוסחא זו מגדירה לנו בכמה יגדל x כאשר מגדילים את y ביחידה. במקרה זה כל פעם שנגדיל את x ה- y גדל ב-2.
6
1
8
2
1 0
3    פונקציה זו דומה לקודמת שמסומנת על הגרף, אך שונה בנקודת  ה- y.
אלה פונקציות מקבילות, אך השיפוע שונה – לפונקציה משמאל שיפוע גדול יותר.
y=x+1
Y=2x+1
בפונקציה יורדת ככול שמגדילים את ה- x ה- y קטן והנוסחא תהיה במינוס, למשל:    Y=100-2x את הזוית מוצאים לפי הנוסחא הבאה: ניצב מול חלקי ניצב ליד. אם הישרים מקבילים זה אומר שהשיפוע שווה. הצבה למציאת השיפוע
1 00=a(0)+b b=100 הצבה למציאת החיתוך 0=a(50)+b A=-2
דוגמא למציאת השיפוע:
דוגמא לפונקציה יורדת:
 (AB)y=400-2x (CD)y=200-½x
4 00-2x= 200-½x
2 00=1.5x  →  x=133.33
     →   a=0 בנקודת החיתוך ערכי y ו- x שווים (במקרה זה זו הנקודה המסומנת באות e). כדי לייצר אנו זקוקים ל: גו"י וידע טכנולוגי גורמי ייצור (תשומות) = קרקע (אוצרות טבע), עבודה (עובדים) והון (משאיות, מכונות, חומרי גלם). על המשק לבחור מה הוא רוצה לייצר באמצעות הידע הטכנולוגי שיש לו ואז הוא מוותר על מוצרים אחרים. המשק צריך לשאוף להשתמש בכל המשאבים שיש לו (תעסוקה מלאה), לייצר באופן יעיל ולבחור מה לייצר, וכל זאת בשל תופעת המחסור. עקומת התמורה המודל הראשון בא להסביר את תופעת המחסור הנחות היסוד של המודל:
■  משק מייצר שני מוצרים ■  כמות גו"י נתונה וקבועה ■  ידע טכנולוגי נתון וקבוע ■  המשק צורך כל מה שהוא מייצר. יש שני סוגי מוצרים:
תצרוכת והשקעה (מכונות/ חומרי גלם וכו').
עקומת התמורה מתארת את הכמויות המרביות שהמשק יכול לייצר מ- x ו- y, כאשר הוא משתמש בכל גו"י האפקטיביים (במחסור) בצורה יעילה. גו"י אפקטיבי: כל הגורמים בהם אני יכול להשתמש;  למשל יש לי 30 עובדים ו- 60 מכונות, אז אשתמש רק ב- 30 מכונות מחוסר ברירה. בתקופת אבטלה אין שימוש אפקטיבי בגו"י.
צורה יעילה: שימוש בגו"י המתאימים למה שאני מייצר; למשל – חקלאי ישתמש בקרקע שטובה יותר לחקלאות.