האם משרד החינוך מצליח לקיים את הערך של שוויוניות בבתי הספר בעזרת תלבושת אחידה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 10161
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תוכן העניינים
רקע
_____________________________________________________2-3
סקירה ספרותית_____________________________________________3-8
מיפוי___________________________________________________8-10 אבחון__________________________________________________10-16
דיון___________________________________________________16-20 ביבליוגרפיה________________________________________________21
נספחים_________________________________________________22-35
תהליכים ומאורעות משמעותיים שהתרחשו בעולם בשלוש העשורים האחרונים הביעו למגמת שינוי בתפיסות שונות שרווחו מאז תום מלחמת העולם השניה. מאז שנות ה90- של המאה הקודמת העולם היה עד לתהליכים שגרמו להתמוטטות המשטרים הקומוניסטיים שעד אז התיימרו להיות תחליף חברתי-כלכלי לקפיטליזם המערבי וכן לדעיכה מואצת של מדינת הרווחה ששימשה דגם למדינות מפותחות ומתפתחות ברחבי העולם מאז תום מלחמת העולם השניה.
אין ספק שקיים מצב מדאיג בעולם של התגברות העוני הפוגע באוכלוסיות רבות ברחבי העולם ואינו מאפשר להם לחיות ולו ברמה המינימלית. כאשר קיימת מדינת רווחה אותם אנשים יכולים להישען על עזרתה ולקבל תמיכה בהתאם למצביו ו/או בהתאם ליכולתה של המדינה. בכל מקרה המדינה מחויבת ואחראית לרווחת תושביה ועליה לדאוג לכך שיהיו כמה שפחות עניים בתחומה. עבודה זו עוסקת בחיפוש השפעת תהליך הגלובליזציה המואץ המתרחש כיום בעולם על מעמדה, קיומה ועתידה של מדינת הרווחה. שאלת המחקר היא: האם תהליך הגלובליזציה מהווה גורם מאיים על קיום מדינת הרווחה? שאלה זו מתייחסת לכמה היבטים הקשורים לסוגיה: –          מהי מדינת רווחה?
–          מהו תהליך הגלובליזציה?
–          כיצד, אם בכלל, משפיע תהליך הגלובליזציה על מדינת הרווחה?
–          מהם האלמנטים הקשורים למדינת רווחה המושפעים מתהליך הגלובליזציה?
בחרתי בנושא זה מכיוון שבכל העולם ניכרת השפעת הגלובליזציה בתחומי חיים רבים כגון: כלכלה, סחר, תרבות, יחסים בין מדינות, חברה וכד'.
בהיבט הרחב הגלובליזציה מציבה אלטרנטיבות רבות בכל הנוגע למצב הפרטים והזכות לרווחה של האוכלוסייה בעולם בכלל וכל מדינה בפרט. במצב כזה נראה בעיני חשוב לבדוק מה מצבה של מדינת הרווחה כגורם תומך באוכלוסייה הזקוקה לתמיכה. האלמנטים הסוציאליסטיים היוו מעין גב תומך לאוכלוסייה כזאת וכאשר הגלובליזציה תופסת תאוצה כאשר הדגל שלה הוא קפיטליזם ראיתי לנכון לנסות ולהבין את התהליך הכלל עולמי (שכמובן יש לו השפעה למדינת ישראל) ומה יהיה מעמדה של מדינת הרווחה בתהליך כזה.
בתחילת העבודה מובאת סקירה על שני המושגים העיקריים: מדינת רווחה וגלובליזציה. בהמשך העבודה מובאת האינטראקציה בין שני המושגים כאשר הדגש הוא ליחס ביניהם כאשר ההתייחסות היא לשאלת המחקר. סיכום ומסקנות חותמים את העבודה.