פרא סמינריון ניהול הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4770
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

הקשר בין אלמנטים פרסומיים לבין גישה חיובית בקרב צרכנים כלפי חברה/מותג תוכן עניינים
                                                                                                                        עמוד
1 . מבוא –.
4 – 3
1 .1 הצגת הנושא והשאלה המחקרית –..
4 – 3
1 .2 השערות המחקר –
4
2 . סקירת ספרות
11 – 5
3 . הצגת שיטת המחקר -…
12
4 . הצגת ממצאי המחקר -..
24  – 13
5. סיכום ומסקנות
28 –
5
6 . ביבליוגרפיה –
30 – 29
7. נספח – שאלון .
36 – 31
8 . נספח – פרסומות –…
37
מבוא
1 .1  הצגת הנושא והשאלה המחקרית בכדי לשרת את צרכיו של המפרסם  פותחו תיאוריות רבות ומגוונות השמות להן יעד לרכוש את ליבו של הצרכן  ובכך לגרום לו לרצות לקנות את המוצרים המפורסמים. מפרסמים רבים השכילו לאמץ את הפנייה האמוציונאלית מחד והרציונאלית מאידך  במסגרת פרסום המותגים השונים. שילוב של גורמם רגשיים –אמוציונאליים וגורמים רציונאליים – תפיסתיים  , למעשה מבטאים את גישתו של הצרכן כלפי המותג.  האלמנטים הפרסומיים השונים כגון: צבע פרסומת, אורך פרסומת, וכדומה משמשים אופציה מעשית למפרסם  המעוניין לרכוש את אהדת הצרכן ותשומת לבו למותג זה או אחר בסביבה הפרסומית -תחרותית של ימינו (הרשטיין, 2000).
שאלת המחקר האים קיים קשר בין  אלמנטים פרסומיים ( אורך פרסומת, צבע ) במסגרת פרסומת של חברה/ מותג לבין גישה חיובית בקרב הצרכנים כלפי החברה/ מותג?
מטרות המחקר לעבודה זו שלוש מטרות מרכזיות , האחת היא ללמוד מהו מותג, המטרה השנייה היא  להציג מספר אלמנטים פרסומיים והמטרה השלישית היא למדוד  את השפעת יעילותם של מספר אלמנטים פרסומיים על גישתו החיובית  של הצרכן למותג/ חברה.
המחקר יחולק לשלושה חלקים:
חלק ראשון –  סקירת ספרות. בחלק זה תובא ספרות מקצועית אשר תסביר מהו מותג ואת חשיבות תדמית המותג. בהמשך יוצגו מספר אלמנטים פרסומיים והשפעתם על גישתו החיובית של הצרכן כלפי המותג  על פי הספרות המקצועית ולסיום אציג את מדרג ההשפעות  המתבסס על כך  שהפרסומת מניעה את הצרכן במעלה סולם ההשפעות והצרכן , אשר נחשף לפרסומת ולאלמנטים השונים עובר מספר שלבים במדרג ההשפעות. אחד השלבים אותו עובד הצרכן הינו כאמור, פיתוח גישה חיובית כלפי המותג/ חברה.
חלק שני  – שיטת במחקר. חלק זה יציג את שיטת המחקר הכוללת תיאור לגבי המדגם, הכלים וההליך.
חלק שלישי – דיון ומסקנות המחקר. חלק זה ידון בניתוח הממצאים, בהתאם להשערות המחקר.

1 .2  השערות המחקר השערה  1 : הצבע , כאלמנט פרסומי, מגביר את אהדתו של הצרכן למוצר.
השערה  2 : אורך פרסומת, כאלמנט פרסומי, מגביר את אהדת הצרכן כלפי המוצר .
השערה 3 : אלמנטים פרסומים ( צבע ואורך פרסומת) מובילים להעדפת המוצר על פני מוצרים מתחרים.
  השערה 4 : קיים קשר בין מידת איכות המוצר בעיני הצרכן לבין השימוש בצבע כאלמנט פרסומי.
השערה 5 : אלמנטים פרסומיים ( צבע ואורך פרסומת) מגבירים את מידת שכנועו של הצרכן כלפי המותג .